Achteruitrijcamera richtlijnen

Ik ben trotse bezitter van een O3 Combi Elegance Bussinessline MY2015 met achteruitrijcamera.

Wat mij opvalt is dat bij mijn vorige auto (Mégane Estate 3 GT-Line met achteruitrijcamera) de richtlijnen op het beeldscherm meedraaiden op de stuurbewegingen. Zo kon je via het scherm goed de juiste lijn volgen om in te parkeren. Bij mijn Octavia blijven de richtlijnen altijd recht naar achteren staan (draaien niet mee).

Weet iemand of dit zo hoort bij de Octavia of is het instelbaar dat de richtlijnen meedraaien?
 

Darkside

Forumguru
Hmm ik dacht dat je idd meedraaiende richtlijnen had.
Maar als ik even op YT zoek zie ik dat de Golf 6 het wel zo had.
Maar de golf 7 niet. Vaag.
Misschien is het nog een setting die je kan aanpassen?
 

Joske

Forumguru
heb je parking distance control 2.0? dus met parkeersensoren opzij aan de bumper?

dit is volgens mij een vereiste dat de lijnen meedraaien.
 
heb je parking distance control 2.0? dus met parkeersensoren opzij aan de bumper?

dit is volgens mij een vereiste dat de lijnen meedraaien.

Yep: het is een elegance bussinessline dus met park distance control voor, achter, automatisch inparkeren en als extra optie de achteruitrijcamera.
 
Morgen ga ik toch langs de dealer (afspraak voor winterbanden montage, al weet ik niet waarom ik nu met winterbanden ga rijden... had de afspraak al lang geleden gemaakt) en zal ik even navraag doen.
 

Joske

Forumguru
Ik heb net eens in de handleiding gekeken, (pagina 141 ongeveer) en daar staan ook enkel 'rechte' lijnen getekend.. dus misschien toch maar niet dan? :)
 

NewO3

Forumguru
In mijn tijdelijke VW Tiguan van 2011 en RDS 510 draaien de lijnen ook mee. Inderdaad erg prettig. Jammer als dit in de O3 niet standaard is .. Maar ik ga het niet missen aangezien ik de camera toen het voorjaar jammerlijk uberhaupt nog niet kon bestellen
 

Darkside

Forumguru
Als ik eerlijk bent dacht ik dat de lijnen altijd mee draaiden. Zo ken ik het ook alleen bij andere fabrikanten. Toch raar dat dit nu dan niet meer is.
 

TooTall

Forumguru
Is helemaal niets raars aan. Je hebt een HIGH en een LOW versie van het camera systeem bij VAG.

LOW = achteruitrijcamera, vaste lijnen (gele strepen).
HIGH = achteruitrijcamera, meedraaiende lijnen.

DIT is de camera die ik heb. Kostte me ongeveer 170 EUR, installatie was een namiddagje. Werkt perfect!

Je kan ook perfect de HIGH camera installeren, DEZE kit. Is iets duurder, maar dat moet je zelf maar afwegen.

Als je af-fabriek een camera wil die kan meedraaien, is dat ook mogelijk.

...

Dan moet je een Audi of een VW kopen :D
 

TL@

Forumguru
Ik heb geen camera maar de gewone sensoren (voor en achter) en bij mij draaien de lijnen gewoon mee met het stuur.
 
Ik heb geen camera maar de gewone sensoren (voor en achter) en bij mij draaien de lijnen gewoon mee met het stuur.
Dat is ook het aparte: de lijnen draaien wel mee als ik de 'gewone' weergave van de parking assist (voor) gebruik, maar als de achteruitrijcamera wordt ingeschakeld, blijven de lijnen statisch in beeld. Het lijkt er op dat het technisch wel mogelijk is...
 

Darkside

Forumguru
Is volgens mij niet nodig. Volgens mij bewegen de lijnen van de PDC altijd mee. Alleen dus niet met de camera
 
Bovenaan Onderaan