Achteruitrijcamera installeren

T!M

Lid
Ik lees met aandacht het topic, waarin de huidige generatie Octavia wordt voorzien van een Aliexpress achteruitrijcamera.

Zijn er al mensen op het forum die een niet-originele achteruitrijcamera hebben geplaatst in hun Superb 3V (b.v. van Ali)? En wat was daar precies voor nodig?
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb het nog niet eerder voorbij zien komen. Volgens mij hebben de meeste superbs hier het er al af fabriek op laten zetten (of zat het er al standaard op).
 

brepus13

Forumguru
Ben eigenlijk ook wel benieuwd voor mijn S2C fl. Meer als leuke gadget al zag ik hele strakke plaatjes voorbij komen van een trailerassist/trekhaak koppelen assist met een soort overview. Zag er strak uit :-)
 

Arnie

Actief lid
Op mijn toekomstige S3 HB heb ik het ook niet besteld aangezien er dan meteen een extra wisser opgezet gaat worden. (en dat is niet echt fraai naar mijn mening)

Dus mocht het achteraf op een simpele manier toegevoegd kunnen worden dan heeft dat zeker mijn interesse.
 

El Fuego

Senior Member
Ben eigenlijk ook wel benieuwd voor mijn S2C fl. Meer als leuke gadget al zag ik hele strakke plaatjes voorbij komen van een trailerassist/trekhaak koppelen assist met een soort overview. Zag er strak uit :-)
Waren dat skoda-plaatjes? Wat je beschrijft lijkt op Area View, zoals dat op de VW Passat en Arteon kan worden geleverd.
 

Arnie

Actief lid
Ik lees in een Skoda document dat het vanaf productieweek 31-2018 niet meer nodig is om een achter ruitenwisser te bestellen icm de rearview camera.

Wellicht dat dit gaat inhouden dat er eea gaat veranderen qua bekabeling...

Had de mijne juist zonder camera besteld aangezien ik die wisser niet hebben wil.
 

El Fuego

Senior Member
Helemaal eens dat het voor de looks mooier is om de wisser achterwege te laten, maar had afgelopen week een dag de VW Arteon van een collega mee (die kun je niet eens met wisser krijgen ;)) en vond het wel super irritant dat ‘s ochtends de achterruit van buiten gecondenseerd was en dat het toch wel een tijdje duurde voordat deze met de achterruitverwarming weer helder was.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
en vond het wel super irritant dat ‘s ochtends de achterruit van buiten gecondenseerd was en dat het toch wel een tijdje duurde voordat deze met de achterruitverwarming weer helder was.
Vandaar dat je niet doorhad dat we allen achter je aan reden......

onderstaand zijn dan zo makkelijk.........
1122552.jpg
 
Bovenaan Onderaan