Superb 3 Achteruitrij camera achteraf?

BadBert

Forumguru
Weet iemand of het mogelijk is om een achteruitrij camera achteraf te monteren, aangesloten op het originele amundsen navi systeem dat hij gewoon werkt zoals origineel?

Ik had geen ruimte meer in lease budget voor de optie, en als ik eigen bijdrage zou betalen, betaal ik de optie meer dan zelf.... (gezien de looptijd waar op berekend wordt, en hoe lang we er mee moeten rijden).

dus wil ik eens uitvogelen of het ook achteraf kan :)

BadBert

Forumguru
dat zit volgens wagenpark beheer al verwerkt in onze car configurator. En dan zou het mij persoonlijk netto meer kosten dan de optie kost bij de dealer ;)

vandaar de vraag :D

is het niet meer dan een camera aansluiten (bedrading ligt er al??) en via VCDS vrijschakelen?? OF komt er meer bij kijken?
Gaat om een ambition businessline.

Yeti2015

Forumguru
Weet iemand of het mogelijk is om een achteruitrij camera achteraf te monteren, aangesloten op het originele amundsen navi systeem dat hij gewoon werkt zoals origineel?

Ik had geen ruimte meer in lease budget voor de optie, en als ik eigen bijdrage zou betalen, betaal ik de optie meer dan zelf.... (gezien de looptijd waar op berekend wordt, en hoe lang we er mee moeten rijden).

dus wil ik eens uitvogelen of het ook achteraf kan :)
Kijk hier maar eens.
http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/rear-view-cameras-12/

BadBert

Forumguru
kijk, daar kan ik al iets mee :) nu nog uitvogelen of de bedrading standaard aanwezig is, want dan kan ik dus voor iets van 120 euro klaar zijn volgens DIE website (ex verzenden).
VCDS wil ik toch e.e.a aangepast hebben, dus daarvoor moet ik toch al naar breda :tongue: LOL

mochten mensen nog andere sites of info hebben.... verneem ik dit graag!

Yeti2015

Forumguru
kijk, daar kan ik al iets mee :) nu nog uitvogelen of de bedrading standaard aanwezig is, want dan kan ik dus voor iets van 120 euro klaar zijn volgens DIE website (ex verzenden).
VCDS wil ik toch e.e.a aangepast hebben, dus daarvoor moet ik toch al naar breda :tongue: LOL

mochten mensen nog andere sites of info hebben.... verneem ik dit graag!
Ik denk niet dat de bedrading er al ligt.

BadBert

Forumguru
Daar zat ik idd ook al aan te denken na de opmerking dat er geen bekabeling zou liggen..

Bedankt! Me daar eens in verdiepen!

Edit: hmmm, lees dat er voor de amundsen een video interface nodig zou zijn om zomaar een camera op aan te sluiten...

Laatst bewerkt:

gbbosma

Forumguru
Er is een topic van iemand die een camera draadloos heeft ingebouwd/aangesloten voor het achteruitrijden............maar wie dat was?
Edit: Hier is er een topic over: http://www.skodaforum.nl/forum/i/achteruitrijcamera-inbouwen.21474/
Toegegeven dat gaat over de Octavia, maar 't geeft je wel ideeen.

Dat ben ik, nu twee jaar terug ingebouwd en heb er nog elke dag veel plezier aan.
Inbouwen is echt niet moeilijk. En geen draden trekken scheelt veel inbouw werk.
De zender/ontvanger is nog steeds te koop bij neef Ali.;) Dus dat zal het probleem
niet zijn.

Groet,

Gerard.

BadBert

Forumguru
Nou, het is dus wel een probleem, want blijkbaar heb ik een video interface nodig van dik 200 euro om überhaupt beeld binnen te krijgen op de amundsen?

BadBert

Forumguru
Precies. Wel goedkoper dan de favrieks optie, dat wel, maar dan nog...

We gaan gewoon info blijven verzamelen...

BadBert

Forumguru
Nee, heb de auto ook nog niet (volgende week).
En ik had al gevonden dat er een speciale av module nodig is die aardig wat centen kost ;)

Bovenaan Onderaan