Achterruitenwisser gaat niet terug in intervalstand

gehaktbal

Forumguru
Sinds een paar dagen gaat mijn achterruitenwisser niet meer terug naar de 0-positie als ik de intervalstand gebruik.
Heeft iemand een idee waar dit in zit? Hij blijft een stukje voor het eind stilstaan.

Als ik de ruitenwisser-stengel helemaal naar achter duw om ook te laten sproeien, gaat de ruitenwisser wel terug naar zijn beginstand.

Tijdje terug viel me ook al op dat de ruitenwisser bij het wissen maar één kant op ging (dus van rechts naar links en klaar). Tot ik hem weer aanzette, dan ging die van links naar rechts en verder niet. Dit laatste is nu niet meer. Nu probeert ie wel terug te gaan, maar stopt hij dus voor het einde.

Iemand een idee waar dit hem in zit?
 

gehaktbal

Forumguru
Had al gezocht op het forum maar niet gevonden. Nu ik verder zoek vind ik wel e.e.a. Lijkt er op dat het de ruitenwisser motor is die slecht contact maakt. Zal eens kijken of ik die kan reinigen. Mocht iemand nog tips hebben, laat gerust weten :D
 

eriktv

Forumguru
Als je op zoek gaat naar een slecht contact dan zou ik vooral de tule met de kabeldoorvoer van auto naar klep (bovenaan, bij de scharnieren) eens checken. Daar is de meeste kans op beschadiging aan je bedrading.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

gehaktbal

Forumguru
Maar hij doet het wel, maar hij gaat niet volledig terug. Bij kabelbreuk verwacht ik dat ie t helemaal niet doet, toch?
 

eriktv

Forumguru
Ja daar heb je gelijk in. Gaat dus fout bij/tijdens het draaien van de wisser. Motortje kost <€100, dus dat is nog te doen om op de gok te vervangen. Maar idd beetje wasbenzine op een wattenstaafje om de contacten schoon te maken kosten geen drol en is een mooie eerste stap.
 
Bovenaan Onderaan