Achterruitenwisser doet het niet

snapo6

Senior Member
Pech blijft mij achtervolgen!
Heb ik het ene probleem opgelost, staat de volgende al te wachten :banghead:

Achterruitenwisser doet het niet meer en zekering is zo te zien nog goed.

Wat kan ik nog meer controleren?

Gr, Anoep
 

IvoB

Lid
Ik heb/had hetzelfde, til de ruitenwisser eens op en zet m dan eens aan, als t goed is doet t dan weer. Tijd voor een nieuw motortje dan.
 

snapo6

Senior Member
Had ik ook gedaan en dat hielp niet.

Wordt tijd om een goeie meter aan te schaffen.
 

IvoB

Lid
Ook al de kap van de achterklep eraf gehaald? Even de draadjes wiebelen of loshalen en inspuiten met contactspray.
 

snapo6

Senior Member
Ook al de kap van de achterklep eraf gehaald? Even de draadjes wiebelen of loshalen en inspuiten met contactspray.

Idd waarschijnlijk slecht contact geweest. Hij doet het weer :) alleen nog geen contactpray gebruikt.
 

IvoB

Lid
Ik denk dat een slechte schakelaar oid ook bij mij t probleem is. Ruitenwissers gaan bij mij soms zomaar aan...
 

snapo6

Senior Member
Zal eea in de gaten houden. Mijn vermoeden is slecht contact in de kofferklep.
WD40 is toch ook contactspray?
 

IvoB

Lid
Bij mij zat trouwens het motortje helemaal vol met zooi en prut en roest... Vandaag helemaal schoon gemaakt wn weer ingevet. Er Viola het werkt weer
 

snapo6

Senior Member
zooi en prut en roest :arghh:

Motor van de (achter)ruitenwisser is toch 'beschermd' tegen met name zooi en prut?
 

IvoB

Lid
Nou dat valt dus vies tegen. Maar helemaal schoongemaakt met twee bussen reiniger en opnieuw in het vet gezet. Wist weer als nieuw!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 55

IvoB

Lid
Ja precies... Ik denk dat de aansluiting van de wisservloeistof binnenin niet goed meer pakt. Nu even zo gelaten maar ga morgen even wat pvc gel er tussen doen
 
Bovenaan Onderaan