Achterruitensproeier slang locatie?

Vanaf de pomp is de slang losgeschoten onder de motorkap. Dat deel heb ik gevonden. Maar ik kan de andere helft niet vinden wat de auto in gaat bij het paneel tussen dashboard en motorkap. Heeft iemand een foto? Is een fabia 2003 BBY 1.4 benzine.

Hakar

Donateur
Opgelost.
Materiaal gevonden bij Wildkamp.
1 meter Cristalloflex slang 5 x 8 mm
1 T stuk 6 mm.
Oude slangen op de koppelstukjes van de sproeiers voorzichtig ingesneden en verwijderd.
Nieuwe slang op lengte gesneden en geplaatst.
Klein stukje slang aan het koppelstuk op de hoofdslang aangesloten en aan T stuk gekoppeld.
Stralen van de ruitensproeier werken weer op volle sterkte.

20250528_161017 (Klein).jpg

20250528_160945 (Klein).jpg

Kosten ongeveer € 6,--

Hakar

Donateur
@Tees, @EdK
Nee, niet zelf daar geplaatst.
Zag net een bericht dat het door een mod is gekopieerd naar dat andere topic, met de uitleg dat het op beide topics nuttig is.

Nee geen klemmetjes nodig.
Slangetjes iets verwarmd in water van ongeveer 50 graden en daarna op de verbinders geschoven.
Kostte enige kracht, maar was goed te doen.
Poosje (klein uurtje) laten koelen en vormen en daarna eerst getest op geen lekkage voor de definitieve terugplaatsing van de parafan plaatsvond.

Tees

Donateur
Ok...daar snap ik niets van, TS is helemaal niet op zoek naar een vervangende slang, maar naar de plek waar de slang richting achteren aangesloten moet worden. Zal wel aan mij liggen...
Maar @Hakar kan jij niet even onder de motorkap kijken waar de andere slang richting achter heen gaat? In ETKA staat t niet aangegeven. En dan hebben we @Becky toch nog geholpen.

Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Sjit, helemaal niet bij stilgestaan.
Ik heb de slang gisteren in een glimp voorbij zien komen.
Althans ik zag iets het schutbord ingaan met ongeveer dezelfde opdruk als de slangetjes die ik van de voorste ruitensproeier heb afgehaald.

Natuurlijk geen foto, maar ik probeer het zo goed mogelijk te omschrijven.
Aan bestuurderszijde in de water opvangbak onder de paravan (die moet gedemonteerd worden) zie ik bij mij een zwarte doorvoer tule die lijkt op een druppel waar een slangetje ingaat.
Zit redelijk uit het zicht verborgen achter / onder de scharnierbevestiging van de motorkap en deels slecht zichtbaar door de stangen van het ruitenwissermechanisme.
Daar gaat ie naar mijn idee richting achteren, geen idee waar die dan langs wordt gevoerd.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Hakar

Donateur
Toevoeging.
Ik denk dus daar het slangetje te hebben gezien, maar herinnerde me dat ik ergens ooit hier iets had gelezen over een lekkende slang voor de ruitensproeier achter.
Niet direct kunnen vinden.
Toch even bij You Tube gekeken op één van mijn favoriete kanalen Hat Boy Harvey, en in ieder geval een aanwijzing gevonden waar een koppeling zou moeten zitten.
En nee, dat is niet zoals ik aangaf.
Link naar filmpje slang onder motorkap voor achterste ruitensproeier.

Mogelijk heeft @Becky hier wat aan.

Bovenaan Onderaan