Achterruit wisser werkt niet

Peter1407

Nieuw lid
Sinds enige tijd doet de achterruit wisser het niet meer. Nu ik zelf weer regelmatig rijdt in deze auto vind ik dit erg storend.

Het begon allemaal met dan weer wel en dan weer niet wissen. Nu doet hij helemaal niets meer, en ik hoor ook helemaal niets als ik de wisser aanzet. Ik vermoed dan ook dat de motor stuk is gegaan, de auto is uit 2005 dus ...

Mijn vraag is hoe kan ik dit controleren? heb geprobeerd om de bekleding van de achterklep te verwijderen, maar weet niet precies hoe dat moet en ben dus bang dat ik de kunststof bekleding kapot maak.

Wie kan mij vertellen hoe ik deze bekleding kan verwijderen en hoe ik kan controleren of het idd de motor is die het probleem veroorzaakt?
 

Hakar

Donateur
De bekleding van je achterklep zit gemonteerd met kunststof klemmetjes.
In de omschrijving van Elsa staat "bekleding van de achterklep aftrekken"

Betekend dat je dat handmatig zou kunnen doen.
Ik zou proberen om met de hand een plek te zoeken waar je met de hand de bekleding van de klep genoeg kunt oplichten om er met de hand tussen te komen.
Dan met enige kracht met beide handen proberen de dichtstbijzijnde klem los te trekken.
Een hulpstukje van stevig doch niet krassend kunststof zou je als extre heveltje kunnen gebruiken.
Als je eenmaal een begin hebt met het loshalen, dan de bekleding rondom doorgaan tot alle klemmetjes los zijn.
 
Bovenaan Onderaan