Achtermistlichten werken niet?

Twincam_be

Senior Member
hallo, boordcomputer zegt linker achtermistlicht werkt niet. Maar ze werken alletwee niet en zie nergens welke zekering dat is?
 

Rallye

Forumguru
Heeft een Superb wel twee mistachterlichten? De meeste Europese auto’s hebben alleen links een mistachterlicht.
 

andrehj

Forumguru
hallo, boordcomputer zegt linker achtermistlicht werkt niet. Maar ze werken alletwee niet en zie nergens welke zekering dat is?
Volgens je avatar heb je een hatchback. Klopt het dat de mistlichten bij een hatchback op de klep zitten? Zo ja, dan zou dit zomaar het bekende kabelprobleem van de kofferbakklep kunnen zijn.

O, enne @Rallye : Mijn S2C (van 2011) heeft helaas twee mistachterlichten, waarvan ik er ook niet eentje uit kan schakelen, want dan heb ik een foutmelding op het dashboard.
 

Highway

Forumguru
@andrehj mist achterlichten kan je volgens mij proggen. Weet niet of het met VCDS kan, maar wel met een tool als vcp.

Hoe weet ik dit: tijdens het hercoderen naar LED achterlampen in mijn S2C van 2010, heeft diegeen die dat gedaan heeft dit moeten instellen (gingen bij mij ook beide aan). Hij heeft er toen 1 uitgezet. Geen melding op de boordcomputer.
 

Rallye

Forumguru
@Twincam_be @andrehj Sorry voor de verwarring. Dan lijkt de Superb wel een uitzondering te zijn. Ik deel (zonder de post op dit punt te willen kapen) je "helaas": twee mistlichten leiden tot verwarring met remlichten, zeker als je ze plotseling ziet, bijvoorbeeld als je een viaduct over komt. Zie je opeen twee felle rode lichten voor je....
 

andrehj

Forumguru
@Highway : Dankjewel. Als ik ooit eens over VCP beschik (of bij iemand ben die dat heeft) kan ik dit overwegen. Maar het probleem is niet zo groot, want het komt maar erg zelden voor dat het zicht minder is dan 50 meter. Ik gebruik deze lampen eigenlijk alleen maar om naar achterliggers te seinen.
@Twincam_be : Bij de hatchback breken de kabels naar de achterklep, volgens mij op de overgang tussen het dak en de klep. Hier lopen op de diverse Skodafora meerdere topics over.
 
Bovenaan Onderaan