Achterlichten- extra ledstripje erbij?

pkrijgsman

Actief lid
Skoda broeders,

Onlangs had ik het genoegen om gedurende 2,5u sukkelend in de file te rijden vanaf Utrecht richting Rotterdam. Per bus, gelukkig, kon ik nog wat doen ;)
Maar..ter hoogte van de Brienenoord reed een Superb met auto-ambulance aanhanger erachter. Ik zag dat deze Superb (was een 3) verlichting had in de achterlichten die op de klep zaten. Dus eigenlijk een extra streepje erbij.

Hoe kan dit? Hebben we te maken met een ijverige hobbyist? Want eerlijk gezegd zou ik zoiets ook wel willen. Weet iemand of je de gewone verlichting in de units op de klep ook licht kan laten geven? zelf keek ik in de units van buitenaf, ik zie -volgens mij- daar geen ledstripje oid zitten. Maar wellicht aftermarket ofzo?

Voor de volledigheid, ik heb een Superb Greentech ACT Business Edition...voorzijde Full LED, behalve de knipperlichten, die zijn gloei. Achterlichten zijn Led, behalve de knippers, ook daar gloei...

Laatst bewerkt:

pkrijgsman

Actief lid
Ah, dank! Kennelijk dan toch de Busniness Edition Plus, want ik heb koplampsproeiers. Geen Full led achterlichten, is dat de functie die ik bedoel @hemi24 ?

Want na wat zoekwerk kwam ik nog een topic tegen wat hierover gaat. Men zegt daar dat via VCDS dat in te schakelen is, maar dat het ook weer afhangt van het soort achterlicht. Kennelijk kan het dus wel als je niet de juiste uitvoering hebt? (Zie jouw overzicht?)

Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Antera

Donateur
Je zal het nog eens goed moeten lezen en dan zal je lezen dat dit niet aanwezig is als je het niet hebt fabrieksaf. Dus niet met VCDS aan te zetten wegens ontbrekende hardware

pkrijgsman

Actief lid
@Antera Ik was in verwarring omdat ik allerlei uitvoeringen tegenkwam, vandaar.
Maar als ik t dan goed gelezen heb dan moet alles achterop vervangen worden, wegens andere kleur achterlichten bij de 'doorlopende ledstrip'.
Dank voor je reactie

Bovenaan Onderaan