Achterlicht Fabia 1 Hatchback 2005

leonbos72

Nieuw lid
Hallo,

Heb een Fabia 1, een hatchback van bouwjaar 2005. Hiervoor heb ik een gebruikt linker achterlicht gekocht (wegens schade) echter deze blijkt niet te passen...
In het aangeschafte achterlicht zit een stickertje met ik vermoed de productiedatum; 7-3-2005.
Datum eerste toelating van mijn Fabia is 10-11-2005...
Mijn eerste vermoeden is dat het hier gaat om een achterlicht van een station-uitvoering. Maar mijn vraag is; zit er nog verschil in model Hatchback van het jaar 2005?
 

Cordoba

Forumguru
Of heb je misschien een achterlicht van een (in Nederland zeldzame) sedan versie? 2004 is het jaar geweest dat men naar de facelift versie is gegaan, dat zie je aan de witte strepen in het achterlicht: bij de facelift versie die jij hebt zijn beide transparante delen in elk achterlicht met elkaar verbonden, bij de pre-facelift zijn dit 2 losse transparante strepen. (dat geldt voor hatchback, sedan en combi). Overigens kan het zijn dat de sedan en de hatchback hetzelfde achterlicht hebben. Daarnaast zijn pre-facelift en facelift achterlichten gewoon uitwisselbaar.

Pre-facelift:
skoda__fabia_combi_1_4_16v_classic_2003_3_lgw.jpg
20150128_163803.jpg


skoda__fabia_1_4_elegance_sedan__2003_3_lgw.jpg


De facelift versies:
skoda__fabia_combi_2_0_mod_2006_2005_4_lgw.jpg


skoda-fabia-i-1999-2004-hatchback-5-door-interior-1.jpg


1001188skoda-fabia-sedan_2378_5.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Ik meen begrepen te hebben dat qua achterlicht units de facelift varianten compatibel zijn met de pre-facelift modellen.

Daarmee vermoed ik dat hier sprake is van een hatchback/station/sedan verschil. Misschien wil je foto’s plaatsen @leonbos72 dan kijken we met je mee.

Hoewel je uit de foto’s van de post hierboven denk ik al wel kan afleiden wat je nu hebt en zou moeten hebben....
 

Hakar

Donateur
Uit ervaring kan ik melden dat zowel de versie van voor de facelift als de versie na de facelift passen.
het enige verschil zit in die twee transparante strepen.
 

leonbos72

Nieuw lid
Dank voor jullie reacties!
Met name de foto's waren zeer verhelderend; heb uiteindelijk de juiste kunnen bestellen en al binnen gekregen.
Op de foto zie je het verschil. Links is dus de juiste. Zou de rechter dan van de station zijn? Ben geneigd te denken dat hij toch van de sedan komt als ik naar de vorm kijk... wat denken jullie?

lamp.jpg
 
Bovenaan Onderaan