Achterklep valt dicht

CornmeisterNL

Nieuw lid
Sinds vanmorgen blijft de achterklep van onze octavia niet meer open staan, is dit een gevalletje lekke gasveer?
Zijn deze makkelijk te vervangen zonder al te lastig gereedschap?
 

EdK

Forumguru
In algemeen wel.
Doe het alleen niet alleen, zo'n klep is een stuk zwaarder dan je doet vermoeden.
En als die klapt en er zit een lichaamsdeel tussen dan wens ik je veel plezier bij de doctor / ziekenhuis
 

Tees

Donateur
Grote kans idd dat een van de gasveren t opgegeven heeft. @EdK misschien ben ik beresterk, maar ik vond de gasveren vervangen prima te doen in m'n eentje (2x gedaan nu).
 

DiVini76

Forumguru
Lekke gasveer bij een Octavia IV zou toch niet nu al moeten kunnen?
Dan lijkt me dit toch een gevalletje garantie?
 

EdK

Forumguru
@Tees ik spreek uit ervaring met een H100 en de achterklep toendertijd.
En zoveel staal was het niet want als je er toendertijd tegen leunde dan zat er al een deuk in.
Maar me collega stond met die klep en uiteindelijk ee balk gepakt en die er tijdelijk tussen gezet.
Want hij hield hem echt niet en dacht eerst van watje , maar stond er 2 minuten mee en vond t ook wel genoeg.
Dus waarschuw altijd maar even, kan het alleen maar meevallen voor degene die moet vervangen
 

hemi24

Forumguru
Lekke gasveer bij een Octavia IV zou toch niet nu al moeten kunnen?
De O4 is er al weer ruim 3 jaar…

Ik heb wel leaseauto’s in kortere tijd naar einde leasecontract gereden, dus een versleten setje gasveren van een achterklep hoeft daarbij niet uitzonderlijk te zijn..!
 
Bovenaan Onderaan