Achterklep bekleding losmaken

brepus13

Forumguru
ik wilde van de week even de plastic covers eraf hebben om wat voorbereidingen te kunnen doen aan mijn achterklep maar ik kreeg het plastic niet goed los. Het onderste deel kon ik los klikken maar vanaf de knik naar boven toe was er geen beweging in te krijgen.... heb ik iets over het hoofd gezien ? Iemand een gouden tip?

Gaat om een S2C (fl)
 
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Zit erop geklikt, en idd zoals @aiva tco adoks meldt: bij het handvat waarmee je de klep naar beneden trekt, 1 schroef. Het is even wat lastig om het plastic aan de bovenzijde los te halen, gezien die in het andere plastic geklikt zit.

Uiteindelijk heb je 2 delen plastic op de achterklep, boven en onder.
 

tist

Actief lid
Zit erop geklikt, en idd zoals @aiva tco adoks meldt: bij het handvat waarmee je de klep naar beneden trekt, 1 schroef. Het is even wat lastig om het plastic aan de bovenzijde los te halen, gezien die in het andere plastic geklikt zit.

Uiteindelijk heb je 2 delen plastic op de achterklep, boven en onder.

Klopt zo heb ik het ook zien doen tijdens mijn 2 vervangingen met de achterruit.
De eerste keer had men het wel enorm moeilijk om het terug geplaatst te krijgen.
 

brepus13

Forumguru
Het probleem zat hem in de overgang van onderste deel en bovenste deel. Het is inmiddels ( met lomp veel kracht ) al gelukt hoor. De twee losse delen zitten met een glijverbinding vast en kunnen alleen recht naar beneden los van elkaar getrokken worden. Zie filmpje rond de 10:00 min.

 

brepus13

Forumguru
Terugplaatsen was trouwens een fluitje van een cent. Ik denk dat nu een tweede keer losmaken ook een stuk makkelijker zal gaan.
 

tist

Actief lid
Terugplaatsen was trouwens een fluitje van een cent. Ik denk dat nu een tweede keer losmaken ook een stuk makkelijker zal gaan.
Dat kan ik geloven, dit zit blijkbaar beter in elkaar, er zijn wijzigingen gebeurd aan de samenkomst van onder en bovenstuk tegenover bij mij.
Zoveel te beter natuurlijk :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan