Achterklep af te stellen?

SuperbIV

Senior Member
Ik heb onlangs een bumper protector (deze) geplaatst op mijn achterbumper. De achterklep zat vooraf al erg dicht op de bumper, maar nu denk ik zelfs te horen dat hij bij drempels de protector af en toe raakt.

Is de achterklep af te stellen zodat de ruimte tussen de bumper en de klep iets groter wordt?

 

ertromp

Forumguru
Ik zou persoonlijk niets aan de klep stellen. Want af fabriek zullen de naden rondom perfect afgesteld zijn en dicht hij nu perfect.
Zit de protector wel goed geplakt? Is daar met een Dremel wellicht nog wat aan te doen?
 

Canon-Eye

Forumguru
Als de klep gewoon in de vergrendeling zit, dan zou deze toch niet zodanig moeten kunnen bewegen dat hij bij een drempel of zo hoorbaar tegen de bumper slaat of tikt. Als de klep niet strak genoeg in de vergrendeling zit, zou je dat moeten kunnen zien en/of voelen door met de hand op de klep te duwen; wellicht zou je dan ook die tik moeten kunnen reproduceren.
Ik vermoed eigenlijk dat er "ergens achter/onder" iets anders rammelt als je over een drempel gaat.
En dat kan natuurlijk van alles zijn:
  • Uitlaat
  • Hitteschild
  • Schokbreker of ander deel van de ophanging dat niet helemaal vast zit
  • Iets dat los in de kofferbak c.q. reservewielbak ligt
  • Etc...
 

Antera

Donateur
Ik heb onlangs een bumper protector (deze) geplaatst op mijn achterbumper. De achterklep zat vooraf al erg dicht op de bumper, maar nu denk ik zelfs te horen dat hij bij drempels de protector af en toe raakt.

check de rand van je klep en van de protector er zal dan ergens zichtbaar moeten zijn dat ze elkaar raken.
 

SuperbIV

Senior Member
Het kunstgebit van m'n schoonmoeder lag inderdaad nog in de kofferbak ;).

Maar ok, helder. Ik ga niet spelen met de speling. Denk dat het geluid komt door de laadkabels in de daarvoor bestemde bak, maar de protector komt wel tegen de achterklep aan.. eens kijken of ik m wat meer tegen de bumper aan krijg met andere tape oid.
 
Bovenaan Onderaan