Achterkant Combi kaal

higgy

Forumguru
Ik wil straks bij aflevering de achterklep van m'n Octavia Combi zo kaal mogelijk. Niet omdat het dan iets duurders lijkt, maar simpelweg omdat een kale zwarte klep me mooi lijkt. Het Skoda-teken kan blijven, maar de rest (Octavia en 1.6MPI) kan dat er zonder meer af?
 

Dutch4x4

Senior Member
Ja hoor, kan er zo af. Gewoon de föhn erop of je dealer vragen.

Hoezo, schaam je je voor je 1.6 MPI-plaatje? /forum/images/graemlins/wink.gif

Had het laatst per ongeluk ook, trouwens. In de sneeuw was er een busje achterop gereden, dus moest de achterklep opnieuw worden gespoten. Toen ik de auto kwam afhalen, waren de badges nog niet binnen. Dus toen heb ik een tijdje zonder logo's gereden (heb er nog foto's van gemaakt).

Staat inderdaad erg strak, maar ik heb ze er later toch weer op laten zetten. Een 4x4 turbo is een vrij unieke auto, dus die verdient het om zich te onderscheiden, de badge ervan is bovendien erg mooi, vind ik zelf. En mensen mogen best zien wat hen om de oren rijdt... /forum/images/graemlins/laugh.gif
 
Ik heb ook de Octavia typeaanduidingen weg laten halen, ziet er inderdaad strak uit. Om het geheel compleet (en nog strakker) te maken heb ik overigens ook gevraagd bij aflevering van de auto geen dealerstickers te plakken en geen dealerkentekenplaten te monteren (dit tot ergenis van mijn dealer wellicht?).
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb ook de Octavia typeaanduidingen weg laten halen, ziet er inderdaad strak uit. Om het geheel compleet (en nog strakker) te maken heb ik overigens ook gevraagd bij aflevering van de auto geen dealerstickers te plakken en geen dealerkentekenplaten te monteren (dit tot ergenis van mijn dealer wellicht?).

[/ QUOTE ]
Aha, dan willen we hetzelfde. Ook op mijn auto geen dealerkenmerken. Hij betaalt hem niet, dus hoef z'n naam er ook niet op /forum/images/graemlins/wink.gif
Heb je een foto van de achterkant van je Octavia?
 

Hetzer

Forumguru
Geef mij ook maar een auto zonder de embleempjes, ik vind het maar niks al die aanduidingen , je ziet ook veel van die jappaners rond rijden met de aanduiding TWO AIRBAGS of AIRCO op de achterklep ,verschrikkelijk zeg!!!! ik heb zelf al de aanduiding bij mijn vorige fabia verwijderd (ging gemakkelijk hoor,) tijdens een warme zomerdag , kan je met een oud bankpasje ofzo , erg gemakkelijk onder de letters en embleempjes door gaan en ze zo los krijgen!!!!! .....De huidige modellen hebben gelukkig geen type (b.v classic of elegance ) aanduidingen meer op de voorspatborden en de dealer heeft de emblemen op de achterkant bij aflevering voor mij verwijderd /forum/images/graemlins/wink.gif
 
Mijn Octavia heb ik ook zonder typeaanduiding laten afleveren, wat inderdaad veel strakker staat. Ik vond vooral het grote lettertype van "Octavia" niet mooi, en ook de TDI-aanduiding hoefde ik niet. Dus gewoon een lekker schoon en strak kontje! /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Maar zo'n 4x4 turbo-badge is toch te mooi om eraf te laten en zonder Octavia erbij stond het ook weer te kaal. /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

VEEJAY

Forumguru
je hebt ook sommige met een nieuwe Octavia die met Vrs emblemen rondrijden op een TDI. Het kan er altijd nog af ;)
 

guitar_billy

Senior Member
gaan die badges/embleempjes er ook na bijv. een jaar of drie nog zo probleemloos af?
of zou je dan vlekken zien met (niet)verkleurde lak...
 

RSje

Lid
Ik heb een keer na een jaar het NL stickertje eraf gehaald en dit bleef je inderdaad zien als niet verkleurde lak. Vooral zwarte en rode lak verkleuren heel snel.
 
vind auto met kale achterkant ook mooier... zou het liefste nog het ronde skoda logo ook weghalen, weet iemand of dit ook gelijmd zit of geboord ???

enne t is niet omdat ik skoda logo niet tof vind maar strakke achterkant nog mooier (persoonlijk)
 
Bovenaan Onderaan