Achterbank Yeti

Claude

Lid
Ik heb nog geen Yeti, maar hij staat op de shortlist...

Heeft iemand van jullie al eens het verwijderen van het middeldeel van de achterbank uitgeprobeerd?
Volgens de folder kun je dan het linker- en rechterdeel van de achterbank wat dichter naar elkaar toe schuiven.

Bij de vorige modelreeks van Renault (bijv. Scenic en Modus) had je die optie ook. Daarbij gold ook, dat je in zo'n 4-persoons opstelling van het meubilair de achterbank nog iets verder naar achteren kon schuiven, waardoor de beenruimte heel riant werd.

Kan dit laatste bij de Yeti ook: door de buitenzittingen dichter bij elkaar te schuiven ook de maximale achterste stand van de zittingen vergroten?
 

vermeer

Nieuw lid
Nu ik heb het gedaan, en moet zeggen het ging zeer goed. Je kunt de 2 buitenste zetels niet naar achterzetten, maar wel wat op de aanwezige rails wat naar voren tov de middelste.
 

EdK

Forumguru
De achterzetels van de Yeti zijn overgenomen van de Roomster (RR )
En de twee buitenste zetels zijn over rails van voor naar achter te verstellen
Dan is de mogelijkheid om de middelste stoel geheel te verwijderen ( is ook mogelijk met de buitenste ) en dan de buitenste los te nemen en naar elkaar te zetten.
Tevens kun je alle drie de delen ook inklappen en hierna opklappen richting voorstoelen waardoor je je kofferruimte al vergroot
Als je alle stoelen eruit haalt haal je het maximale uit je bagageruimte !

Vind het systeem een ideaal systeem wat ze van mij in alle skoda's mogen uitvoeren.
Maar zoals onze Mieleman ( :winkie: ) al zei, gaat eens naar de dealer en ga eens spelen met de mogelijkheden !
 

Erkens

Lid
Wat ik overigens wel jammer vind (maar het zal vast aan mij liggen, zoals altijd :tongue: ) is dat de middelste stoel niet voorover omhoog blijft staan zoals de twee andere stoelen (die je vast kan zetten met dat riempje). Waarschijnlijk komt dit door de middenarmsteun die ik heb want het lijkt wel of de stoel daardoor niet volledig omhoog blijft staan.

Hierdoor kan je niet "plotseling" gebruik maken van de extra laadruimte. Maar de kans is vrij groot dat ik iets verkeerd doe natuurlijk.
 

EdK

Forumguru
@ ERKENS :
Bij de RR heb ik dat zelfde riempje zitten op de middelste stoel zoals bij de buitenste en kan deze dus ook vooroverklappen en met riempje vastzetten aan staander van hoofdsteun !
Maar om niet meteen te zeggen dat je wat fout doet zou ik eens kijken of je ook op middelste stoel en riempje alla de andere 2 stoelen hebt zitten.
Tafelfunctie zou niet de reden mogen zijn dat het niet mogelijk is, en anders eens even bij dealer langsgaan en andere Yeti's bekijken !?
 

Erkens

Lid
Ik bedoel meer dat die stoel niet geheel verticaal kan staan bij mij. Als het weer straks wat beter wordt zal ik eens kijken of ik een foto kan maken van wat ik bedoel :)
 

clapton

Senior Member
Heb hetzelfde probleem Erkens, middelste stoel kan door de armleuning niet geheel verticaal. Je kunt hem inderdaad wel vasthaken, maar hij blijft schuin staan en kun je de ruimte niet optimaal benutten. Als ik momenteel de fiets mee neem, dan haal ik de stoel er maar uit. Heb in het instructieboekje geen oplossing kunnen vinden.
 

Claude

Lid
Dank voor de reacties.

Extra beenruimte is er in de 4-persoons configuratie dus niet bij.


Begin van het jaar zijn in Brussel (salon) voor ons de meeste concurrenten gesneuveld (Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Citroën Picasso's).
De Yeti en de Scenic staan nog op het lijstje.

Bij de Skoda dealer moeten we nog gaan kijken en proefrijden. De Scenic hebben we al een heel weekend mee gehad.
Zit bij de Yeti te twijfelen tussen de 1.2 en de 1.4 motor. Maar daar komen we wel uit.
 

ArLi

Nieuw lid
Lees er de gebruiksaanwijzing nog maar eens goed op na.
Middenstoel inklappen (met verwijderde hoofdsteun) en daarna nog een extra zetje omlaag geven tot deze vastklikt. Vervolgens het geheel omhoog klappen. Nu staat de middenstoel net zo recht als de buitenstoelen. En inderdaad kun je deze ook vastzetten met zo' riempje (zie handleiding).
 

clapton

Senior Member
Bedankt Arli, is bekend probleem van mannen, eerst zelf proberen daarna oppervlakkig de gebruiksaanwijzing lezen. Dus ik ga het nogmaals proberen met het boekje erbij ;)
 

Erkens

Lid
hmm, nooit aan gedacht om de hoofdsteun te verwijderen :eek:
En nee, ik lees ook nooit handleidingen :tongue:
 
Bovenaan Onderaan