Achterbank / Leuning O3

mijn kunststof “gebeuren” waar de bediening in zit van de achterleuning heeft nogal wat op en neergaande speling.. Nu lees ik in de handleiding dat het rode vlakje bij een vergrendelde leuning niet zichtbaar mag zijn. Dat is bij mij echter wel het geval..

Nu heb ik hem naar beneden weten te duwen, maar als ik de achterbank nu omlaag klap komt hij niet meer te voorschijn.. het meganiek om de achterbank omlaag te klappen werkt (nog) wel en ik hoor hem ook en voel ook dat hij vergrendeld..

Iemand tips hoe dit gemonteerd zit?

9B1F4C2C-9FA6-4F4D-8848-8EC28FC6F491.jpeg
 

HarrieSkoda

Forumguru
Nav. dit topic ben ik zelf ook eventjes gaan klooien. Ikzelf had namelijk ook het probleem met het palletje.

Situatie gezien vanuit de kofferruimte:

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Situatie gezien vanaf de achterbank:

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


En toen plots, na wat op en neer beweeg, en wat hamerslagen met de vuist, ging per toeval het klepje los. Dat bood mogelijkheden om het eens beter te inspecteren.

Bank vergrendeld:

1k0.jpg


Bank ontgrendeld:

1k0.jpg


Mechanisme van dichtbij met vergrendelde bank:

1k0.jpg


Mechanisme van dichtbij met ontgrendelde bank:

1k0.jpg


Het klepje los, inclusief zichtbaar artikelnummer:

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Met daglicht het kapje goed teruggeplaatst, en dat bleek de oplossing te zijn. Bank, en dus het lipje, werkt weer naar behoren, problem solved!

1k0.jpg


1k0.jpg


Doe er je voordeel mee :thumbsup:.
 
Ik zie wel een afgebroken montage/klikpunt op kapje; bovenaan dat T-tje en dat zal verklaren dat hij niet meer vast zat.

Weet niet of dat bij mij ook het geval was daar ik het kapje er niet af heb gehad maar gewoon omlaag heb gehamerd ;)
 
Bovenaan Onderaan