Achteraf monteren van ParkDistanceControl achter

robke

Nieuw lid
Op de Superb 2 Greenline zit standaard geen ParkDistanceControl sensoren achter. Als je de prijslijst aanhoudt zou je het Vision pakket en vervolgens het Driver-pakket moeten aanschaffen om de PDC's te hebben (Totale kosten €2900,00).
Nu is het mogelijk om de PDC achter ook achteraf te laten monteren voor ongeveer €500,00 (accessoire prijslijst v/d dealer) . Cosmetisch ziet het er hetzelfde uit als de fabriek af PDC's echter zouden wel de "piepjes" te horen zijn maar geen (afstands) indicatie op het display van de auto radio.
Dit verbaasd me omdat volgens mij de sensoren op de can-bus worden aangesloten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik gok dat die betreffende dealer een standaard generiek setje sensoren monteerd ipv de originele van Skoda. De PDC unit van Skoda zit op de Can-bus aangesloten en geeft alles door aan de radio.
 

Maarten

Forumguru
Gebeurd dit weergeven van de PDC ook op de Maxidot van de Fabia of werkt dit alleen op de Maxidot van Octavia en groter?
 

robke

Nieuw lid
Ik gok dat die betreffende dealer een standaard generiek setje sensoren monteerd ipv de originele van Skoda. De PDC unit van Skoda zit op de Can-bus aangesloten en geeft alles door aan de radio.


Het kwam uit de Skoda accessoire lijst, weet dus niet of het een generiek setje is. Als ik leverancier zou zijn zou ik voor 1 type setje zorgen. Maar ja.......
 

Fabia

† In Memoriam
Het is erg handig dat je dat op het display kan zien. Het is wel een grappig gezicht, je rijdt achteruit maar je hoeft je nu helemaal niet om te draaien. Enkel naar het display te kijken.
 

octofreak

Actief lid
Het is erg handig dat je dat op het display kan zien. Het is wel een grappig gezicht, je rijdt achteruit maar je hoeft je nu helemaal niet om te draaien. Enkel naar het display te kijken.

Met piepjes alleen kijk ik ook niet achteruit hoor... :winkie:
 

robke

Nieuw lid
Op de Superb 2 Greenline zit standaard geen ParkDistanceControl sensoren achter. Als je de prijslijst aanhoudt zou je het Vision pakket en vervolgens het Driver-pakket moeten aanschaffen om de PDC's te hebben (Totale kosten €2900,00).
Nu is het mogelijk om de PDC achter ook achteraf te laten monteren voor ongeveer €500,00 (accessoire prijslijst v/d dealer) . Cosmetisch ziet het er hetzelfde uit als de fabriek af PDC's echter zouden wel de "piepjes" te horen zijn maar geen (afstands) indicatie op het display van de auto radio.
Dit verbaasd me omdat volgens mij de sensoren op de can-bus worden aangesloten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Zojuist belde de dealer en de PDC wordt NIET op de can-bus aangesloten, dus geen indicatie op het display v/d radio.
 

Rolandd

Actief lid
Even een vraag over de achteraf gemonteerde parkeersensoren in de Superb II.
Ik heb contact met mijn dealer gehad hierover.
Volgens hem worden ze niet in een kleur gespoten en blijven ze dus zwart.
Iemand ervaring hiermee? Zijn ze in de kleur van de auto te bestellen?
Wat is het bestel nummer wat gebruikt is voor de parkeer sensoren en wat is de prijs?

Alvast bedankt!
 

robke

Nieuw lid
Even een vraag over de achteraf gemonteerde parkeersensoren in de Superb II.
Ik heb contact met mijn dealer gehad hierover.
Volgens hem worden ze niet in een kleur gespoten en blijven ze dus zwart.
Iemand ervaring hiermee? Zijn ze in de kleur van de auto te bestellen?
Wat is het bestel nummer wat gebruikt is voor de parkeer sensoren en wat is de prijs?

Alvast bedankt!

Volgens mijn dealer zou er geen cosmetisch verschil zijn met fabriek-af sensoren en worden ze mee gespoten. Ik heb er €499,00 voor betaald en weet helaas geen bestelnummer.
 
Bovenaan Onderaan