Achteraf CC (cruise control) upgraden naar ACC

Roli56

Nieuw lid
Bij mij werkt ACC bijna perfect en ik gebruik het heel vaak, zelfs in de 30km-zones hier. Zonder verkeersbordherkenning blijkbaar. Althans, dat heeft ie wel maar ACC doet daar gelukkig niets mee.
Dat klinkt goed, tnx!

EdZ

Donateur
Best is auto kopen met
Ik vind dat altijd lastig als ik 2e hands koop. Ik heb bijna alle opties (geen lane assist, al ben ik daar niet rouwig om). Maar ook een 1.0 met handbak. Alternatief was een Ateca met 1.5 en DSG, maar die had weer een flink aantal andere opties niet. En nieuw kopen, laat maar. Toen ik die van mij kocht was een nieuwe met ongeveer dezelfde opties €38.000, inmiddels is dat €48.000. Ik rij nog wel even door - geen straf, overigens.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Ik heb het nu in auto’s gehad sinds 2015. Touran ID3 ID4 en een Tesla 3. Maar alleen bij de Tesla ging het fout omdat die camera’s gebruikt i.p.v. lydar radar. Maar zou nooit meer zonder willen dus wassen absolute must in mijn nieuwe auto. En die verkeersborden moet je uitzetten als ook snelheidswaarschuwing. Zijn überhaupt dingen die ik negeer.

Bakkertje

Forumguru
Voor mij ook geen auto meer zonder ACC, inmiddels de derde auto met, ik zou niet meer zonder willen. Dus op het moment dat ik een auto ga zoeken op bijvoorbeeld gaspedaal, dan is het eerste vinkje dat ik aanzet bij de opties de ACC optie.

Onze BMW i3 heeft het op basis van de camera en dat werkt vaak niet (als het regent bijvoorbeeld). In alle eerlijkheid is het bij die auto meer een vloek dan een zegen..

Herkenbaar van een Tesla. Ik reed een keer met de zon laag van links en haalde een vrachtwagen in. Die had een ongesproten glimmende dieseltank waardoor ik verblind werd. Maar ok. echter de rechtervoorscherm camera dacht er anders over en liet de auto met 120 vol in de ankers gaan. Ik heb niet gezien wie of wat er achter mij zat. Maar die zullen ondanks SGP of CU stemmende enorm gevloekt hebben

Bovenaan Onderaan