Achteraf carkit inbouwen

Tilburg

Nieuw lid
Sinds vorige week rijd ik in een Ocatvia 1.9 tdi Attr. Business Elegance Combi. Een poolauto, 2e-handsje dus. Nou wilde ik toch Octavia gaan rijden, dus op de kleur en velgen na ben ik niet ontevreden. Volgens de boekjes zit er in deze auto een voorbereiding carkit. Navraag bij de dealer leverde de mededeling op dat het niet mogelijk is achteraf nog een carkit in te bouwen. Dit vond ik vreemd. Iemand ervaringen/tips?
 

van inkel

Forumguru
Bij mij is er door de dealer (Nieuwkoop Den Bosch) een Nokia carkit ingebouwd, ook mijn O2 was voorzien van voorbereiding carkit. Volgens mij moet dit gewoon gaan.
 

vdijk

Lid
Sinds vorige week rijd ik in een Ocatvia 1.9 tdi Attr. Business Elegance Combi. Een poolauto, 2e-handsje dus. Nou wilde ik toch Octavia gaan rijden, dus op de kleur en velgen na ben ik niet ontevreden. Volgens de boekjes zit er in deze auto een voorbereiding carkit. Navraag bij de dealer leverde de mededeling op dat het niet mogelijk is achteraf nog een carkit in te bouwen. Dit vond ik vreemd. Iemand ervaringen/tips?

waarschijnlijk bedoelde de dealer dat het niet mogelijk is om een "Skoda" carkit later in te bouwen. Natuurlijk zijn er meerdere carkits achter af in te bouwen (bijv: Parrot, Nokia's, etc)
 

higgy

Forumguru
waarschijnlijk bedoelde de dealer dat het niet mogelijk is om een "Skoda" carkit later in te bouwen. Natuurlijk zijn er meerdere carkits achter af in te bouwen (bijv: Parrot, Nokia's, etc)
Exact, en de voorbereiding daartoe ligt klaar achter het handschoenenkastje. Stroom, antenneaansluiting etc.
Een beetje dealer weet dat.
 

Tilburg

Nieuw lid
Dus als ik het goed begrijp kan er geen carkit op het audio/navigatiesysteem worden aangesloten? (af-fabriek, niet de Columbus maar de voorganger).
 

vdijk

Lid
de meeste "externe" carkits zijn aan te sluitren op een radio. Ik neem aan dat ook kan op een radio/navigatiesysteem.

wat ik (en Higgy) bedoel ik dat dit niet een "Skoda" carkit kan zijn. Met een Skoda carkit kun je bijv gebruik maken van je maxidot. met een andere carkit is dit niet mogelijk
 

EdK

Forumguru
Laten we wel zijn , als je een voorbereiding hebt liggen van fabriek af en je kan dit naderhand niet gebruiken ?? Erg vreemd , komt erop neer dat die voorbereiding dus lucht is wat je koopt als je je delaer met zijn antwoord zou moeten geloven !
Ga eens naar een andere dealer toe die er misschien wel kennis over heeft en zin in heeft !!
 

Tilburg

Nieuw lid
Ik ga nog wel eens op onderzoek uit wat die voorbereiding nou precies inhoud. Bedankt voor jullie snelle reacties in ieder geval!
 
Exact, en de voorbereiding daartoe ligt klaar achter het handschoenenkastje. Stroom, antenneaansluiting etc.
Een beetje dealer weet dat.

Ik heb de carkit door de dealer in laten bouwen maar van de voorbereiding is niks gebruikt (hebben ze ook gezegd). Ik heb de carkit vervangen door een andere en alles is weggewerkt bij de zekering kast.

Ik zou eens bij andere dealers gaan shoppen...
 
Bovenaan Onderaan