Achteraf adaptief cruise control inbouwen?

Mozza

Actief lid
Weet iemand of het mogelijk is om achteraf adaptieve cruise control (ACC) in te bouwen? Mijn auto heeft al de radar in voorbumper voor front assist.
 

Renkie

Forumguru
Let wel even op de nadelen. (En volgens mij is dit ook zo bij een O3)
- De NL verkochte versie gaat tot max 160km/u (en daar boven heb je ook geen normale cruise control)
- Bij sneeuw en andere viezigheid zal ACC niet werken, maar ook dan heb je geen normale cruise control.

Als je het er achteraf opzet kun je ook kijken naar de Duitse versie, die gaat dan tot 210km/u
 

Antera

Donateur
Je radar en abs module is in ieder geval niet geschikt en zal een ander moeten zijn. De hendel zal ook geplaatst moeten worden en naar mijn weten nog wel het nodige coderen. Heb wel eens wat topics ook gelezen over ombouw maar is niet even te doen :-)
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet dat het bij de Passat van Lucas (één van de eigenaren van Vagtechniek) gedaan is, maar het is behoorlijk wat werk, maar tegelijkertijd heeft ie nog aantal andere opties ingebouwd die destijds in Nederland niet geleverd werden (maar bijv. in Duitsland wel).

@Mozza Als je toch nog interesse hebt, contact opnemen met Vagtechniek of op Seat-Online even zoeken naar het topic van zijn Passat.
 
Bovenaan Onderaan