Achteraf activeren draadloos Smartlink mogelijk per heden [MIB3]

jesse_s93

Donateur
Eigenlijk geeft de titel het al aan, maar voor degene met een Scala, Kamiq of Fabia die al wel Smartlink heeft, is het mogelijk om draadloos smartlink te activeren. Er zijn wel een paar uitzonderingen qua modellen, maar in de basis is het beschikbaar voor de Swing en Bolero modellen met een PR-code 9WT, met uitsluiting van:
"Dit product is niet beschikbaar voor auto's geproduceerd uit CW 40/2022 met MIB-eenheden: 654 035 871K, 654 035 869J en 654 035 869K"

Per heden aan te schaffen via de Skoda Webshop: https://shop.skoda.nl/auto-accessoi...up=0fe1b2b7-9472-4138-b729-e8c08dc5e8f8&cid=6

Ik ben benieuwd of hier interesse voor is en of iemand dit wellicht al heeft laten activeren? Op mijn Scala vond ik het jammer dat het niet geactiveerd kon worden toentertijd. Ik gebruikte een dongle om dit alsnog te laten werken.

Edit: In de omschrijving staan een aantal codes vermeld. Zo staat er exclusief voor I8P of I8Q. Dit zijn de infotainment types waarvoor dit beschikbaar is, respectievelijk de Swing en de Bolero. 9WT valt onder de "'Multimedia'video/-dvd/notebook-aansluiting" en wordt "Mirror link" genoemd. Dit betekent dat je al wel over bedraad Smartlink moet beschikken om dit kunnen activeren.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Door chassisnr de Pr codes op te vragen. Kan bijvoorbeeld bij Kufatec of k-electronic-shop of bij de dealer
 

jesse_s93

Donateur
@Hypodermic het is vrij simpel. Als je nu al wel bedraad smartlink hebt, dan heb je 9WT, is deze nog niet geactiveerd heb je 9WC. Die (9WC) is ook verkrijgbaar in de webshop en is een stuk duurder. Logisch te verklaren doordat dan ook nog Smartink aangekocht dient te worden.
 

Hypodermic

Actief lid
Ik heb wel bedraad smartlink, maar als ik op de skoda shop kijk en mijn kenteken invul zegt de site dat alleen de duurdere versie voor mij geschikt is.
 

jesse_s93

Donateur
Dan zou ik voor de zekerheid contact opnemen met je chassisnummer. Zij zouden moeten kunnen vertellen wat je nodig hebt. Bij de Kamiq (Bolero en bedraad smartlink) was 9WT de juiste optie.
 

Hypodermic

Actief lid
Ik heb ze net een mailtje gestuurd met die vraag erin. Mocht het kunnen maak ik gelijk een afspraak en houd ik je op de hoogte hoe het gaat en werkt.
 

Hypodermic

Actief lid
Ik snap het niet helemaal, misschien dat iemand hier weet wat ze bedoelen?
Ik heb contact opgenomen met de dealer, maar die zeggen ja en nee zoals ik het lees.

1000011004.png 1000011003.png
 

Hypodermic

Actief lid
Afspraak bij Skoda is gemaakt, 31 januari pas helaas. Hoop dat ze misschien eerder kunnen.
Ik laat het 31 januari weer weten of het werkt, en of het goed werkt.
 
Bovenaan Onderaan