achter remmen vast na wasbeurt of regen

jand7

Nieuw lid
Als het heeft geregend of na een wasbeurt en de auto wordt geparkeerd op de handrem , dan zit de volgende ochtend de achter remmen vast.
Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja,en wat is de oplossing hier voor.

auto is van april 2007 km stand 23000 fabia combi.

cvegreen

Forumguru
Zou het niet weten wat je daaraan kan doen , maar normaal lijkt mij dat toch niet . ik zou inderdaag zoals Steve H zegt ermee naar de dealer gaan . Je hebt immers nog garantie op je bolide .

Ronnie

Forumguru
Ik ga ervanuit dat het achter trommelremmen zijn, Mijn Fabia heeft er ook een beetje last van. Ze zitten niet vast, maar wel er dicht tegen aan.
Ik denk dat het aan het door VW gebruikte remvoering materiaal komt wat bij vocht misschien iets opwelt. Ik zou de handrem gewoon niet gebruiken.
Ik trek onder het(rustig) rijden ongeveer een meter of 50 de handrem even aan en dan is het probleem opgelost (vocht verdampt door de warmte).
Als de voeringen vervangen dienen te worden doe ik er wel een ander merk onder,
nooit problemen mee gehad.

nemo

Senior Member
Ik had er ook last van, ik heb aan de garage gevraagd de remmen goed schoon te maken en nu heb ik er nauwelijks nog last van. Het was wel erg vervelend, want bij het wegrijden blokkeerde hij altijd even en na een flinke klap was de blokkering weg.

Bovenaan Onderaan