achter remblokken vernieuwen

Thijs4motion

Forumguru
voorstellen wordt gewaardeerd,
net als verdere informatie over welke handrem je terug wil stellen
maar ik denk dat daar geen antwoord meer op komt
 

Chrisjemol

Forumguru
Speciale tool
Of lijmklem erop en terwijl je die aandraait schroevendraaier in de sleuven vd zuiger en rustig met de klok mee rondtikken
 

Eltjo

Forumguru
Speciale tool
Of lijmklem erop en terwijl je die aandraait schroevendraaier in de sleuven vd zuiger en rustig met de klok mee rondtikken
De klok tikt toch altijd in die richting?

Wat ik me herinner moet je toch een paar slagen maken terwijl je stukje bij beetje de lijmklem aandraait, dan lijkt me met zo meetikken het risico dat je het zuigerrubber beschadigd toch wel groter t.a.v. de tang.
Ik heb het zelf zo gedaan bij de Passat nadat ik de handel uit elkaar had en de zuiger niet net zoals voor kon terugduwen.
Had de wijsheid ook van internet geplukt, maar het werkte prima.
 

Chrisjemol

Forumguru
Op mijn manier al meerdere wagens gedaan, ging altijd prima
Tikken met beleid overigens, niet rammen met voorhamer ofzo
 

Eltjo

Forumguru
Het randje wat ik had om de tang op te zetten was smaller dan de bek van een waterpomptang.
Het daarop zetten van een schroevendraaier en tikken terwijl de klauw nog aan de slang zit lijkt me een lastig werkje.
Ik heb slechts 2 handige handen. Maar alleen die ene keer blokken achter vervangen ja.... ;)
 

Chrisjemol

Forumguru
Leg de klauw op een blok hout.
In de zuiger zitten sleuven waar je schroeven draaier goed in kan zetten
Dan ligt de klauw dus op hoog genoeg blok en dan draait iemand de lijmklem aan en ik tik met schroevendraaier en hamer zuiger erin
Helemaal onbeschadigd
Al bij meer auto’s gedaan
 

Eltjo

Forumguru
Tja, het is fijn zijn als je feedback geeft, daar kan een ander ook wat van opsteken.
Maar ja, de TS is minimalistisch kort van stof.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan