Accu loopt met 3 ampere leeg

Hallo leden,

Helaas loopt ik tegen het probleem aan dat onze Skoda 1.4 tsi uit het niets leeg loopt. Vandaag accu vervangen maar na wat meer werk erachter gekomen dat de auto gewoon met 3 ampere leeg loopt.

Iemand een idee wat het kan zijn? Lampjes binnen en buiten lijken goed te werken. USB is niet ingestoken. Zie geen merkwaardige dingen aan de auto behalve dat die continu 3 amper opzuigt.

Zodra ik 5v zekeringkast trek (plek 18 canbus) lijkt het probleem opgelost. Canbus kan natuurlijk vanalles zijn.

Garage vragen voor het uitlezen kan dit helpen ?
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij kan dat van alles zijn .. In ieder geval een keer uitlezen kan wellicht wat duidelijkheid bieden.

Mijn schoonouders hebben een soortgelijk probleem gehad en daar bleek het uiteindelijk aan de comfort module te liggen. Na het vervangen van die module was het probleem weg. In dat geval was het een kwestie van de zekering van de comfort module eruit om te zien dat het daaraan lag. Als ik het me goed herinner zaten er toen ook wat vreemde meldingen in de module.
 

LdN

Forumguru
3 ampere is best wel een serieus hoge lekstroom, hoe lang heb je gewacht voordat je bent gaan meten? het duurt best wel even voordat de auto compleet in rust is.
Wat gebruik je om de stroom te meten en hoe meet je het?
Het duurt best wel 10 tot 15min voordat alles in de auto uitgeschakeld is.
 

Bakkertje

Forumguru
Dit zijn ook enorm lastige problemen om te onderzoeken, ik zou eerst proberen om het zelf terug te brengen tot een verwachte boosdoener.

1 voor 1 de zekeringen eruit trekken en kijken in welke module het zit is nog een manier om erachter te komen waar het probleem zich bevindt, zie:

Onderstaande in Heerlen al geprobeerd? (ken ze verder niet, maar lijkt me een flexibeler bedrijf dan bijvoorbeeld een Skoda dealer)
 

serum

Senior Member
een paar auto's geleden hadden we een soortgelijk euvel met onze S60, (lekstroom was alleen wat lager, rond de 0,3 a 0,4A) toen het sneeuwde zag ik een ontdooide plek op het dak, boven de binnenspiegel. bleek dat in de binnenspiegel een regelunit zit. (waar ook de sleutels ed op aangemeld moet worden)

Zit er misschien nog iets van een alarm op deze auto ingebouwd oid of een marterverjager/versterker/rittenregistratie? Ik zou hem uit laten lezen, mocht daar niks uitkomen dan achterhalen waar welke module gezekerd is en dan doelgericht zekeringen trekken. Heb je de stroom met een stroomtang gemeten of in serie? wat ik mij net bedenk; Bij 3A lekstroom moet er iets warm worden. Toevallig beschikking over een thermische camera? Misschien het snelste om het probleem te analyseren.
 
bedankt voor de hulp. Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de bovenstaande. Wealer had 2 maanden wachttijd. Bosch garages meestal 3a 4 weken. Niet normaal dat dit zolang duurt. Hopelijk weet ik morgen al meer.
 

Antera

Donateur
Heb je dit gemeten na auto 10 minutenop slot te hebben staan? Zo niet dan opnieuw doen want voor de 10 min is de auto niet in rust en zal hij altijd stroom trekken.
 
Ja auto was meerdere uren op slot. Helaas blijft die 3 ampere uit de batterij halen. Heb eigenlijk hele auto gecheckt maar wat ik visueel zie is er niks aan de hand. Ook de spiegels zijn buitenkoud. Behalve als ik zekering 18 5v trek( canbus )dan stopt de 3 ampere meteen. Helaas is canbus ook een heel ruim begrip.
 

serum

Senior Member
Zit daar de gateway toevallig op? Volgens mij werkt niet alles op canbus in een auto (verschillende talen) en vertaalt die gateway juist alles naar canbus. Ben benieuwd wat de uitlezing aan het licht brengt. Hij rijdt verder prima?
 

Antera

Donateur
Canbus kan je weinig van vinden. Dat is een heel breed begrip en de canbus zelf zal geen 3A trekken aangezien dit geen 12V spanning is. De Gateway doet hier iets mee. Misschien eens uitlezen en kijken of er iets in staat.

En wie weet zit er nog iets aan die voeding gekoppeld. Zoals bv ene oude tracking systeem of iets anders?
 
Bovenaan Onderaan