Brabo
Nieuw lid
Hallo heren (en dames?).
Ik ben nieuw hier en zit met een probleem waar ik niet meer uit kom.
Ik heb een Octavia I combi uit 2003. Hij heeft al een keer een nieuwe zekeringkast gehad die op de accu zit vanwege het doorbranden van de hoofdzekering (110V) die op de dynamo aangesloten zit.
Nu kwam ik vorige week van een 100km rit terug thuis en in de straat gingen acculampje airbaglampje en ABS lampje branden.
Ik dacht: dat ken ik!
Zekering vervangen maar omdat het plastic wederom gesmolten was ook maar weer een nieuw zekeringkastje erop gezet. Omdat de kabel vanaf de dynamo er ook niet meer heel erg fris uit zag en binnen 2 minuten zo warm was dat je hem met goed fatsoen niet meer vast kon houden ook de gehele kabel tussen dynamo en zekeringkastje vervangen.
Alle kabels en zekeringen doorgemeten en die werken naar behoren.
Als ik nu de auto gestart heb (overstarten met andere auto ivm lege accu) dan loopt de accu binnen no time leeg. Met meter gekeken en hij is ruim 13V bij loshalen van kabels maar binnen 2 minuten zit ik onder de 10V. Extra toeren maken zorgt ervoor dat de afname enkel sneller gaat.
Mijn vermoeden is nu de dynamo zelf danwel de massa van de dynamo die niet goed is.
Is er iemand die me kan uitleggen hoe ik dit zelf kan testen?
Wagen staat thuis en is dus ook niet erg makkelijk bij een garage te krijgen aangezien de accu binnen 2 minuten zo leeg is dat hij uit valt.
Op dit moment accu maar aan de optimate hangen om hem zo vol mogelijk te krijgen en te zien hoe ver ik kom richting garage als ik er echt niet meer uit ga komen.
Alvast bedankt voor het meedenken en mochten jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag!
Ik ben nieuw hier en zit met een probleem waar ik niet meer uit kom.
Ik heb een Octavia I combi uit 2003. Hij heeft al een keer een nieuwe zekeringkast gehad die op de accu zit vanwege het doorbranden van de hoofdzekering (110V) die op de dynamo aangesloten zit.
Nu kwam ik vorige week van een 100km rit terug thuis en in de straat gingen acculampje airbaglampje en ABS lampje branden.
Ik dacht: dat ken ik!
Zekering vervangen maar omdat het plastic wederom gesmolten was ook maar weer een nieuw zekeringkastje erop gezet. Omdat de kabel vanaf de dynamo er ook niet meer heel erg fris uit zag en binnen 2 minuten zo warm was dat je hem met goed fatsoen niet meer vast kon houden ook de gehele kabel tussen dynamo en zekeringkastje vervangen.
Alle kabels en zekeringen doorgemeten en die werken naar behoren.
Als ik nu de auto gestart heb (overstarten met andere auto ivm lege accu) dan loopt de accu binnen no time leeg. Met meter gekeken en hij is ruim 13V bij loshalen van kabels maar binnen 2 minuten zit ik onder de 10V. Extra toeren maken zorgt ervoor dat de afname enkel sneller gaat.
Mijn vermoeden is nu de dynamo zelf danwel de massa van de dynamo die niet goed is.
Is er iemand die me kan uitleggen hoe ik dit zelf kan testen?
Wagen staat thuis en is dus ook niet erg makkelijk bij een garage te krijgen aangezien de accu binnen 2 minuten zo leeg is dat hij uit valt.
Op dit moment accu maar aan de optimate hangen om hem zo vol mogelijk te krijgen en te zien hoe ver ik kom richting garage als ik er echt niet meer uit ga komen.
Alvast bedankt voor het meedenken en mochten jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag!