Hoofdgebruiker worden

Locuz

Lid
Goedenavond,

Ik heb vandaag mijn nieuwe Scala op mogen halen en ik probeer Skoda connect aan de gang te krijgen.

Ik kan succesvol inloggen in de auto en krijg dan de melding dat er nog geen hoofdgebruiker is en of ik dat dan wil worden.
Als ik dit bevestig dan komt de vraag of de auto instellingen moet overnemen, als je dat bevestigd dan komt er of een melding dat het mislukt, of hij blijft meer dan 15 minuten draaien zonder dat er iets gebeurd.

iemand hier ervaring mee, of iets dergelijks eerder meegemaakt?

gr. Michael
 
Hoi Michael,

Dit probleem had ik ook, ervaar nu met connect een ander hardnekkig probleem welke de dealer nog niet op heeft kunnen lossen.

Maar om even terug te komen op jou probleem:
Heb je de motor draaien of op zijn minst het contact ingeschakeld?
Heeft de auto een goed netwerksignaal? Je zou een hotspot van je mobiel kunnen verbinden en daarmee testen.

Misschien dat andere gebruikers er ook last van hebben?
En je kan altijd terug naar de dealer
 

Locuz

Lid
Update vanaf mijn kant:
Heb overleg gehad met de Skoda dealer, het antwoord was echter niet echt bevredigend.

ze weten eigenlijk ook niet wat het is, en ik moest het maar blijven proberen.

Gek genoeg kreeg ik een uur later de melding in de auto dat er een update was, na die update kon ik wel de hoofdgebruiker activeren. Dit heb ik gedaan met auto op contact, met de motor uit met beide sleutels op zak.

ik weet niet of er iemand stiekem op een knop heeft gedrukt of dat het toeval is, in ieder geval ben ik blij dat de boel werkt.
 
Hi locuz,

Goed om te horen dat het eindelijk werkt.
Ik werd maandag door de dealer gebeld en die wist mij te vertellen dat er server problemen bij skoda zelf waren en dat deze als het goed is opgelost moeten zijn.

Zodoende na het telefoongesprek proberen in te loggen en het werkte gelijk...
Zo zie je maar zelfs grote bedrijven blijven last van serverproblemen houden
 

Marretje

Senior Member
Het kan zeker niet op elke Skoda, heb het geprobeerd om aan te maken en moest met behulp van het VIN nummer, nadat ik dit had ingevoerd kreeg ik de melding dat mijn auto daar niet voor geschikt is. Zijn daar vereisten voor, zal wel vanzelf.
Ik heb een Bolero systeem erin...................
 

VincentC

Nieuw lid
Zijn er nog mensen die problemen hebben om zich als hoofdgebruiker te registreren?

Ik krijg telkens de foutmelding 'registratie kon niet worden gestart'. Al terug naar dealer geweest, maar ze konden het niet oplossen.

Van de Skoda helpdesk al een stappenplan meegekregen om het infotainment systeem te resetten, maar probleem blijft.

Nu alle gegevens doorgespeeld naar Skoda en in blijde verwachting van een oplossing...
 

DaveW

Forumguru
Toen ik de wagen net had, lukte het ook niet. Ik heb alles gereset in de Columbus (factory reset) en ook de app etc opnieuw geïnstalleerd. Uiteindelijk lukte het, maar het had me meerdere pogingen en toch een paar uur tijd gekost.
 

E.T.

Lid
Idem dito bij mij. Ik heb mijn wagen afgehaald bij een dealer in Kapellen die mij amper uitleg verschafte. Uiteindelijk ben ik naar Garage Rietje in Zwijndrecht gegaan alwaar ik onmiddellijk geholpen werd. Ik denk niet dat je het zonder de hulp van een dealer kunt klaren. Zo moest ondermeer een kopie van mijn rijbewijs ingescand worden (???)
 

DommelBelgium

Forumguru
Dat rijbewijs is idd nodig om van de volledige functionaliteit van Connect te kunnen genieten ... maar dat ding werkt eigenlijk naar behoren (start soms wat traag op en een enkele keer foutmelding, maar steeds met accurate info) ...

Installeren van connect op de phone en via website en vervolgens connecteren met de wagen is me zelf gelukt (ook na enkele uren sukkelen) en pas 3/4/5 dagen nadat ik de wagen in gebruik genomen had. Ergens hier op 't forum vond ik 2 filmpjes die me daarbij fantastisch geholpen hebben ... of op youtube ('k wil 't kwijt zijn) ...
 

Tassin

Forumguru
In mijn O4 hetzelfde liedje. Eerst succesvol een hoofdgebruiker geregistreerd, maar bij elke rit steeds de melding dat er geen hoofdgebruiker was. En de vraag om hoofdgebruiker te worden. Meermaals geprobeerd, maar telkens een foutmelding.

Dan maar een factory reset uitgevoerd, waarna ik geen nieuw profiel meer kon toevoegen. Vervolgens een dag zonder profiel gereden. Toen ik dan opnieuw probeerde, lukte het wel.

De Android-app dien ik na elk gebruik geforceerd af te sluiten, anders wil die de volgende keer toch niet openen.

Ik ben zeer technologie-geörienteerd, zowel persoonlijk als beroepsmatig, maar dit soort gepruts kan ik allerminst smaken.
 

ugeken

Lid
Ook hier toch wel wat tijd ingekropen. Afgelopen week was ik ineens weer ‘gast’, na enkele inlogpogingen nu weer hoofdgebruiker. Heel stabiel is het systeem niet heb ik de indruk.
 

VincentC

Nieuw lid
Update van de troubles:
- de helpdesk vroeg eerst mijn type gsm en systeemversie (wat eigenlijk enkel nuttig is voor de app, terwijl ik mij in de wagen zelfs niet als hoofdgebruiker kon registreren);
- er werd dan een reset van de multimediamodule aangeraden, dat niets uithaalde;
- er werd vervolgens zogezegd op afstand een update geïnstalleerd, dat evenmin iets uithaalde.

Nu moet ik de wagen binnenrijden bij de dealer, waar ze alles manueel opnieuw zullen installeren.

Het betreft blijkbaar een gekend probleem en ze moeten veel wagens met hetzelfde probleem binnenrijden.

To be continued...
 

WoutZ

Nieuw lid
Ik heb twee weken geleden m’n nieuwe Skala opgehaald en probeer ook al twee weken om hoofdgebruiker te worden. Ik krijg steeds de melding dat het niet is gelukt en dat ik het opnieuw moet proberen. Om gek van te worden.

De dealer en de Klantenservice van Skoda hebben ook geen oplossing. Internetverbinding is goed. Skoda connect app al verwijderd en opnieuw gedownload, alle gebruikers gewist en opnieuw opgevoerd. Heeft iemand hier een oplossing voor?
 

Bijlagen

  • A0FE2805-0CD6-46E4-B413-54930298ADBA.jpeg
    A0FE2805-0CD6-46E4-B413-54930298ADBA.jpeg
    817,6 KB · Weergaven: 88

jesse_s93

Forumguru
Ik zou eens proberen de auto te verwijderen in de web-portal www.skoda-connect.com, dan ook de gebruikers te verwijderen in de auto, infotainment te resetten (voor minstens 10 sec. inhouden van de aan/uit touch-knop) en dan na een half uur opnieuw proberen.
 

Monteurtje

Forumguru
Hier is een schrijven van. Dus dealer kan het zo opzoeken. Auto moet wel even aan de testkast. Dus zou even een afspraak maken.
 
Ik heb twee weken geleden m’n nieuwe Skala opgehaald en probeer ook al twee weken om hoofdgebruiker te worden. Ik krijg steeds de melding dat het niet is gelukt en dat ik het opnieuw moet proberen. Om gek van te worden.

De dealer en de Klantenservice van Skoda hebben ook geen oplossing. Internetverbinding is goed. Skoda connect app al verwijderd en opnieuw gedownload, alle gebruikers gewist en opnieuw opgevoerd. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik had dit probleem ook met mijn Scala. Had alles geprobeerd en hij liep op het allerlaatste gedeelte vast "Hoofdgebruiker aanmaken mislukt". Ben terug gegaan naar de dealer en daar konden ze zien dat alle stappen online waren van mijn profiel behalve nog 1 laatste activatie stap of iets dergelijks. Volgens de monteur hadden ze een soort software matige fabrieks schild verwijderd van de auto en toen kon hij wel verbinding maken met de Skoda server. Ik ben bij de Skoda dealer in Groningen geweest en daar hebben ze het kunnen verhelpen voor mij. Ik had net als jou alles al geprobeerd.. alles verwijderd profiel bij Skoda verwijderd + apps verwijderd... niks hielp.
 

MichaëlVdV

Nieuw lid
Ik heb nu twee weken een Scala en had dit probleem ook.
Alles geprobeerd, reset naar fabrieksinstellingen, account verwijderen, etc..
Vandaag had ik een afspraak in de garage en op een klein uurtje was het opgelost. Ze zijn bij Skoda op de hoogte van het probleem (TPI) en hebben een oplossing.
Nu heb ik toegang tot de verkeersinfo in de gps en kan ik updates uitvoeren, wat voordien allemaal geblokkeerd was.

Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat de 2e gebruiker de app niet kan gebruiken.
Alleen de hoofdgebruiker heeft blijkbaar toegang.
 
Goedemiddag allemaal,
Afgelopen woensdag mijn iV uit 2021 in ontvangst mogen nemen en inmiddels een account aangemaakt.
Nu wil ik mijn auto activeren en aanmelden als hoofdgebruiker maar krijg de melding in het display" app kan niet gevonden worden" Weet iemand wat ik verkeerd gaat.
Alvast bedankt voor de tips:)
 
Bovenaan Onderaan