Acceleratietesten S3 2.0 TSI 4x4

CDK

Forumguru
klopt @Antera, maar ik probeerde me de acceleratie van voor de upgrade voor te stellen met het atmo 260 blok, had van die turbo meer verwacht eigenlijk....
 

Cordoba

Forumguru
Bij het bekijken van het filmpje dacht ik even dat de acceleratietest eigenlijk alleen een needle sweep was (het duurt nogal lang voordat ie gaat rijden). Wat de acceleratie betreft: ik denk dat ie sneller van 100-260 accelereert, dan mijn Fabia van 0-160 km/u.

@Corné de Kluijver Probeer de acceleratie op het filmpje eens te klokken, en doe dat dan ook eens met je S2. Ik denk namelijk dat je een vertekend beeld krijgt, doordat je alleen de tellers in beeld hebt (niets te zien van de snelheid, in de vorm van bewegende beelden), waardoor je je sneller 'verveelt' en het lang lijkt te duren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Cordoba, ik zou dat idd eens moeten (laten) filmen :jaja: lijkt me vooral leuk om dat zelf eens te zien! Wellicht heb je een punt, de beleving is 0 op dat filmpje idd.
 

RPeter

Senior Member
Met zo'n snelheden en acceleraties hoort hij bij de 'big boys' :thumbsup: sniff.... mooi motortje.
 

plaza

Forumguru
Kan je gevoel goed begrijpen , Corne , maar soms " vergeet " je snel hoe het standaard ook al weer was.
Maar ook ik vind deze nieuwe Superb met 280 pk niet erg snel met accelereren , en dat komt gewoonweg
omdat hij nog standaard is , en nog niet getuned. ( het is maar wat je gewend bent....:) )
Wanneer deze een krachtkuur heeft gehad , wordt het koppel extreem , kan naar 500 NM , ikzelf zit op
465 NM , en dat maakt de 0 tot 100 en de tussensprints echt waanzinnig , heb in de seat leon Cupra van
Christian meegereden met bijna 400 pk en 500 nm , zit exact dezelfde motor in , en het resultaat is echt
waanzinnig.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Hij valt mij ook wat tegen eerlijk gezegd, denk dat de 220pk Octavia RS ongeveer net zo snel is.
0-100 is hij met 4x4 natuurlijk wel in het voordeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ben toevallig aan het sprinten geweest op de Custom Turbo Meet bij TVS (dat doe ik normaal nooit) en de acceleratie vond ik (en meerderen met mij) retesnel, ik heb m'n auto bij TVS achtergelaten voor een check up en een servicebeurt én Ronald had bij het sprinten staan luisteren en ging m'n DSG nog een tikkie anders programmeren met een nieuwe optie (@ertromp zoals de winnende R32) met koppelreductie tijdens de launchcontrol (ploffen uit de uitlaat tijdens het schakelen) hier zou hij nóg sneller van moeten worden :)
 
Bovenaan Onderaan