ACC zonder extra hendel aan 't stuur?

Ik zag bij een occasion op internet de radar van ACC in de voorbumper zitten terwijl ik geen extra hendel aan 't stuur zie.

Kan dit? En zo ja, hoe verschilt deze van de normale variant?
 

Monteurtje

Forumguru
Dan heeft de auto geen ACC. Maar wel front assist. Maakt gebruik van dezelfde radar. Zit er een radar, dan heeft de auto sowieso front assist.
 

Rallye

Forumguru
Dus met VCDS n een nieuwe hendel op te lossen? Wel jammer, zo'n duur onderdeel en er dan zo beperkt gebruik van maken.
 
Dan heeft de auto geen ACC. Maar wel front assist. Maakt gebruik van dezelfde radar. Zit er een radar, dan heeft de auto sowieso front assist.
Duidelijk. Dan vraag ik me inderdaad af in hoeverre er een mogelijkheid is in zo'n geval alsnog ACC toe te voegen. Als dat alleen een kwestie is van een hendel en software dan zou dat nog wel moeten lukken. Of mist er meer elektronica?
 

Antera

Donateur
Ik wou dat ik er zo antwoord op kon geven. Maar of het simpelweg een hendel plaatsen is en coderen dat vrees ik van niet. De radar voor auto's met ACC is anders dan die zonder ACC. Daarnaast de hendel. Dan de vraag of de BCM ervoor geschikt is/bekabeling en dan nog alle coderingen uit vogelen.
 
Bovenaan Onderaan