"ACC rijklaar" in de file

rogierl

Senior Member
Ik heb een drie weken oude Karoq (model 2020). Hier zit adaptive cruise control op; erg blij mee. Alleen vandaag stond ik dus in de file. Als het allemaal stapvoets blijft rijden, dan is er niks aan de hand. Echter zodra de auto helemaal stilstaat, dan krijg ik de melding "ACC rijklaar" en gaat de ACC eraf. Ik moet dan dat hendeltje weer "naar voren" tikken om het geheel weer te activeren.

Dit is een beetje omslachtig toch? Waarom begint de auto niet vanzelf te rijden op het moment dat de voorganger ook rijdt?
 

CDK

Forumguru
Als de auto aangeeft rijklaar te zijn is alleen je gaspedaal aanraken voldoende om weer op de automaat verder te gaan.
 

Antera

Donateur
Omdat de file-assistent een extra is? Mogelijk is die voor jou te activeren? Of heb ik het mis @Antera

file assistent kan alleen met ACC/lane assist. Als de ACC actief is samen met de lane assist ( eis voor file assistent) en File assistent is actief op de auto dan zal de lane assist ook actief blijven onder de 65km/h. Is dit niet dan is file assistent niet actief op jouw auto.

Ook te testen door je acc aan te zetten onder de 65km/h en dat de lane assist dan ook vanzelf groen word heb je file assistent.

Dat wat corne meld werkt ook als je ACC hebt zonder file assistent.


Heb je nog geen Lane assist actief maar heb je wel de voorruit camera ( driehoekje boven de spiegel langs buiten gezien) dan is lane assist naderhand nog te activeren.

@Rainesh kan de file assistent activeren indien gewenst als je de rest al hebt.
 

tha a

Senior Member
helaas springt ie idd tegenwoordig binnen 3 tellen stilstand ofzo op die stand. "vroeger" duurde dat ruim 10seconden. Iets met veiligheid geloof ik...
 
Bovenaan Onderaan