ABT voor de 1.5 tsi

Volvo_440_turbo

Senior Member
Powerboxen worden al hele vele jaren door diverse bekende tuners gebruikt hoor, met zelfs nog duurdere exemplaren trouwens. Zelfs Novidem destijds voor de Nissan GT-R, Carlsson gebruikte ze, ook AC-Schnitzer, zie bijv. deze link; https://preisliste.ac-schnitzer.de/...your_BMW/files/assets/basic-html/index.html#1 ABT gebruikt ook powerboxen als je voor je Skoda op zoek gaat. De reden is eenvoudig, men moet de software niet kraken... Je kan vaak ook je box naar een volgende auto meebrengen mits andere kablage en herschreven software. Een powerbox kan ook perfect op maat op de rollenbank geprogrammeerd worden trouwens. Voor mijn Skoda had ik een powerbox met standaard map, maar ik kon ook op maat gaan, maar dan moest ik wel vier uur rijden om dit te laten doen. Daar heb ik voor gepast wegens tijdsgebrek en het ding ging snel genoeg. Reden dat ik uiteindelijk chiptuning heb gekozen is omdat de kablage van de box voor de tweede keer kapot was op 10 jaar, en zo'n kabelboom kost wel wat. Dat was wel hét nadeel, voor de rest veel plezier van gehad.
 

hemi24

Forumguru
Zo’n 1.5TSI gaat toch hard zat, ook zonder tuning?
Voor de caravan of kiepaanhanger haal ik met de beer ook met gemak illegale snelheden.
Als je meer wilt lijkt een zwaardere motor mij het betere alternatief!
 

Bijlagen

  • EDFFA9C0-6EC3-40E2-BD74-6130E6990CDA.jpeg
    EDFFA9C0-6EC3-40E2-BD74-6130E6990CDA.jpeg
    210,3 KB · Weergaven: 66

Volvo_440_turbo

Senior Member
@hemi24 Omdat het kan zeker? Een 1.5 TSI staat op mijn wensenlijst, ook een RS, maar op een RS betaal ik veel te veel belastingen op de zaak hier, dus een 1.5 TSI met chip kan een alternatief zijn. Ik woon op de grens met Wallonië en hier zijn wel plaatsjes waar je nog relatief veilig de paarden kan uitlaten.
 

Cordoba

Forumguru
Gezien de enorme missers die ABT in de LE310 versie van de Seat Leon Cupra had, zou ik onder geen enkele omstandigheid voor de ABT-software kiezen, dus ook geen powerbox van ABT.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
-5pk is toch niets echt om je zorgen om te maken... die auto is toch ook niet van de jongste meer. En wie weet hoe is er door de vorige eigenaar mee gesleurd geweest? Misschien is ie ook niet goed ingereden want goed inrijden zou naar het schijnt wel wat helpen bij je vermogen dat je uiteindelijk genereert, heb ik ooit gehoord van VAG-ingenieurs zelf.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, da's helemaal niet zo gek na 5 jaar en wie weet is dat destijds niet eens gemeten en betreft het gewoon de opgegeven waarde
 

Cordoba

Forumguru
Een auto uit de Vag-stal met minder vermogen dan fabrieksopgave is écht bijzonder. Ik denk dat als je gaat kijken (meten) dat er meer exemplaren +10% ten opzichte van fabrieksopgave zijn, dan dat er auto's zijn die precies op of onder het opgegeven vermogen zitten.
 
Bovenaan Onderaan