abt-tuning controleren

Hallo allemaal,

Ik weet dat deze vraag al een paar keer is langsgekomen, maar de meest recente informatie is ondertussen wat oud.

Mijn O2 uit 2007 is door de dealer (ABT) getuned, maar ik vraag me af of de dealer niet (per ongeluk) de software in de ECU heeft overschreven.

Op zich heb ik beschikking over een VAG-COM, en na wat zoeken kom ik hier op uit: http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=101822&postcount=4

Alleen dat laatste regeltje schept dan weer wat twijfel. Is hier ondertussen wat meer over bekend?

alvast bedankt!

@race eend: dank voor je hulp. Het blijkt alleen dat ik iets minder beschikking heb over een vag com dan ik dacht (de kennis die me ermee wou helpen heeft zelf niet, maar moet ook weer aan een ander vragen).

@JC: auto heeft een roetfilter, dus ik ben bang dat jij spontaan uitslag zou krijgen :tongue:

Race Eend

Forumguru
@JC, of je die laatste 5pk zult missen is maar de vraag natuurlijk. De meeste met roetfilter zijn wat jonger/frisser. :winkie:

___JC___

Forumguru
@ RaceEend, jij zal genoeg verhalen kennen van gechipte diesels met roetfilters die problemen geven denk ik zo?

Race Eend

Forumguru
Alleen de 170pk PD motor heeft problemen met zijn filter, vooral de druksensoren, heeft overigens niet met tuning te maken als je dit goed doet, echter veel tuners weten niet wat ze doen, gooien alle waardes (te veel) omhoog en dan zijn ze klaar.

De 140pk PD en 140pk CR en 170pk CR hebben totaal geen problemen met filters etc, niet origineel en niet getuned. Zo ook de oudere 3.0 TDI V6 niet etc.

Bovenaan Onderaan