Abt Skoda Octavia RS: 270 pk

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
De Duitse tuner Abt kan de Skoda Octavia RS tunen tot maximaal 270 pk.

De nieuwe Skoda Octavia RS is standaard voorzien van een 2,0-liter turbo FSI motor die het brengt tot 200 pk en een maximaal koppel van 280 Nm. Via normale chiptuning kan Abt de snelle Skoda een boost geven naar 240 pk.
Abt kan ook de zogeheten ‘intelligent Sport’-technologie toepassen. Daarbij herkent een speciale chip het octaangetal van de benzine die wordt getankt en kan een vermogen worden bereikt van maximaal 270 pk. Skoda levert deze techniek niet via de dealers in Nederland. De 3.500 euro die de ‘intelligent Sport’-tuning zou moeten kosten, vindt de importeur te duur. Met 270 pk gaat de Octavia RS in 6,5 seconden van 0 naar 100 en ligt de topsnelheid op 251 km/u. De standaardwaarden van de RS zijn 7,3 seconden en 240 km/u. De maximale trekkracht groeit door de wijzigingen naar 350 Nm.
Ook aan het uiterlijk van de RS kan worden gesleuteld. Er is keuze uit wielen in maten van 17 tot 19 inch en met sportveren kan de auto maximaal 2,5 centimeter worden verlaagd.
Bron Autoweek.nl http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4695&cache=no



Lijkt me toch niets verkeerd aan.
Marcel
 

Tallguy

Forumguru
Dan zal bij Octaangehalte 98 wel die hoge 270PK gehaald kunnen worden en bij octaangehalte 95 die 240PK....toch?
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zou alleen met een RS al heel goed kunnen leven /forum/images/graemlins/24.gif
 
klopt het werkt alleen met het hoogste octaan gehalte
heb het in een duits tuning blad gelezen.
hebben jullie de octavia van ms design gezien ze verkopen hun eigen demo de 2.0 tdi met 170 pk en compleet uiterlijk getuned ik vind hem erg mooi
kost induitsland maar 26000 euro voor een net ingereden auto

schijt bpm /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/407.gif
 

hornet

Nieuw lid
Prijs mezelf gelukkig met een "normaal" Abt getunede RS /forum/images/graemlins/cool.gif. Wordt helaas pas begin juni geleverd. /forum/images/graemlins/frown.gif De RS heeft blijkbaar een lange levertijd.
 
Hornet heb je de tuning bij bestelling meebesteld of heb je dit later aangeschaft?

Ik heb al een tijdje de vraag uitstaan bij mijn dealer maar die is niet zo snel met antwoorden.
 

hornet

Nieuw lid
Heb het via de lease maatschappij meebesteld. Als het goed is gaat de dealer (S-Point) het verder regelen met Pon.
 
Bovenaan Onderaan