Heb m'n O2 2.0 TDI besteld.
Ik wil 'm laten chippen (Abt). Wanneer is het beste moment? Meteen nieuw, of als hij ingereden is?
(ik denk zelf het laatste, maar hoor graag van ervaringsdeskundigen!)
Thanks,
Ferjo /forum/images/graemlins/1439.gif
ik heb zelf twee octavia's gehad. Eerste bij 30k laten chippen. njente problemen. Tweede octavia ook eerst ingereden. Maar, ik denk dat het weinig uitmaakt, omdat je toch met beleid je auto warm moet rijden en dan pas gebruik moet maken van de extra power die je hebt. En dan maakt het dus niet meer uit. denk ik althans.
(gelukkig heb ik meer verstand van andere zaken)
Het wachten is op JC: 2.0 TDI nieuw geleverd met Abt erop. /forum/images/graemlins/grin.gif
Zelf ook mijn 4x4 voorafgaand aan levering laten chippen, vooralsnog geen centje pijn. Inrijden is sowieso al overrated, dus het maakt inderdaad niet uit. Tenzij je jezelf wilt verrassen door eerst ongechipt te rijden om daarna goed het verschil te kunnen voelen...
Inderdaad die van mij is gechipt fabriek-af door Abt.
Volgens mij (en de mensen die er verstand van schijnen te hebben) maakt het niet uit of je m fabriek af chipt of later.
Ik kan je wel vertellen dat inrijden met chip verdomd lastig is. /forum/images/graemlins/cool.gif
Het nodigt nogal uit om flink te trappen zegmaar. Zit nu op ruim 1.000 km en wil m nog niet vol belasten tot 1.500km.
Kan wel zeggen, een ongechipte 2.0 TDI is gewoon zonde (IMHO uiteraard). Hij trekt echt als een beest tussen de 1.800 en 3.000 toeren. Vergezeld van een flink roetpluimpje bij een flinke dot gas.
Maakt in principe niet uit. Het enige is dat het moelijker is je in bedwang te houden als je het vanaf het begin doet. Een diesel, en eigenlijk elke automotor, moet je de eerste 1500km niet meer als 70% belasten en dat is moeilijk als je weet dat hij zoveel meer kan.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.