ABS probleem octavia 1998 1,8 20v

sebaswijk

Nieuw lid
hallo

ik heb een skoda van 1998 en heb er probleem met abs
alle zekeringen zijn intact en sensoren bij de wielen geven ook genoeg voltage aan daar lijken probleem niet te liggen

de abs lamp brand en handremlampje blijft knipperen.
en nu zijn er geruchten dat de abs pomp kapot kan zijn en dat de kosten wel op 800 euro komen te schommelen.
de dealer gaf ok hum computer aan dat er storing is in abs systeem kon niet precies aangeven wat er probleem is .

zijn er misschien iemand hier nog ervaringen mee heeft gemaakt?

graag hoor ik het

groetjes bas
 

ertromp

Forumguru
eerst analyseren dat probleem alvorens er maar een nieuwe abs pomp tegen aan te gooien.
Welke foutcode is er exact genoteerd door de dealer?
Je ziet geen geoxideerde verbindingen eventueel in de zekeringenkast in de motorruimte?
De complete abs unit nieuw zal denk ik inderdaad tegen de 800 euri kosten
 

sebaswijk

Nieuw lid
hallo bedankt voor de reactie ertromp
we hebben de bekabeling langsgelopen en tot conclusie een stekkerverbinding in de kabelgoot aan de linkerkant van de auto die was vervuild en stekker van abs pomp was zeker vervuild en is schoongemaakt met contactspray en uitblazen met compressor en voila alles werkt naar de behoren dus even wat gereden alles werkt dus deze probleem is opgelost .....

Maar ik heb nog 1 probleempje dat is de centrale vergrendeling op afstandbedining op afstandbedining zit nieuwe batterlijen in maar doet nog niks de zekering is goed maar ik kan de sensor niet vinden weten jullie misschien waar die liggen in de auto? heb afstandbedining van de auto zit alarm op en startblokkering .

groetjes bas
 

ertromp

Forumguru
Die AB zul je waarschijnlijk weer moeten aanleren.
Probeer deze stappen eens:
Sleutel in contact (niet inschakelen)
Beide knoppen van de AB te gelijk indrukken ca. 12 sec
Auto meldt zich met toon
Contact inschakelen
Toets 1 (waar de auto mee open gaat) 5x langzaam indrukken (langer dan 1 sec)
Contact uitschakelen
Testen
 
Bovenaan Onderaan