ABS lampje brandt

roelioni

Nieuw lid
Hoi,

sinds een paar weken brand mijn abs lampje constant. Even naar de garage geweest en er werd aangegeven dat de pomp defect is grrrrr. Heeft iemand een inschatting wat het vervangen kost? Op internet heb ik al gezocht naar n tweedehands pomp. Deze kan ik kopen tussen de 120 en 150 euro. Dus mijn vraag is:

1) zou iets anders stuk kunnen zijn dan de abs pomp? Het uitleesapparaat gaf alleen het sein: ABS POMP DEFAULT.

2) wat zou een reparatie kosten incl. materiaal, dus incl. de pomp?
3) wat zouden de kosten zijn wanneer ik zelf een tweedehands pomp zou meebrengen?

alvast bedankt voor jullie reacties.

Roel

Adoks

Senior Member
Het is natuurlijk een beetje hetzelfde als je eigen frikandellen naar de snackbar meenemen. Hoe denk je dan dat de garantie wordt geregeld? Zeker aan een ABS onderdeel zal geen (slimme) monteur zich wagen of je moet hem plechtig beloven nooit meer terug te komen als er wat mis gaat.

Wellicht kun je hem zelf vervangen, maar dan heb je zeer waarschijnlijk VCDS nodig om het een en ander in te regelen.

Met de kosten kan ik je niet exact helpen. Reken maar op een flink bedrag (> EUR 800,-), indien je een nieuwe pomp moet aanschaffen inc monteren.

Als ik jou was zou ik de zekeringen nog maar eens nalopen en hem uitlezen met VCDS. Vervolgens eerst de basis checks uitvoeren.

MacManiac78

Forumguru
En als het de zekering niet is even de sensoren bij de wielen losmaken, schoonmaken en weer monteren. Als er wat vuil, vocht of pekel zit, wil de module ook wel eens storingen doorgeven en de pomp uitschakelen.

Bovenaan Onderaan