ABS+Betonnen rijbaanscheiding = bumper kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gieliovd

Forumguru
Zo weer een heerlijke zaterdagmiddag achter de rug!

Ik was even boodschappen doen in Schagen vanmiddag, en om een uur of 15:15 draai ik de provinciale weg weer op naar huis.

Na een stukje rechtdoor rijden de stoplichten in zicht, ik rij nu met een vaartje van 50 km per uur zon beetje waar je 70 mag. Zo'n 50 a 100 meter verderop zie ik het stoplicht die groen staat, dus ik denk mooi.

Rol lekker door, vlak voor de stopstreep zie ik opeens dat er vanaf de tegengestelde richting een auto met aanhanger links afslaat, dus die kruist mijn rijbaan!!!
:1884:
Ik vol in de remmen, ABS knalt erin, ik pas niet meer tussen de auto en de betonnen rijbaanscheiding rechts door, dus klap met een vaartje met mijn rechter wiel de betonnen scheiding op.

Ik zit te razen en tieren in de auto, man begint gelijk uit zijn raam te schreeuwen "JA IK HAD OOK GROEN".

Achter mij stonden een stuk of 5 autos die ook allemaal door groen wilden rijden, en aaneengesloten stonden achter mij (dicht erop). Achter hem heb ik niks gezien.

Beetje afgekoeld zeg ik, rij ff mee. Dus 100 meter verder bij tankstation gestopt, ouwe ragbak met een motorblok in een karretje naast me.

Ik kijken, rechterkant bumper helemaal afgeschuurd onder, onderlipje eraf, klein deukje in mijn welgrand.....

Goooooooodverd*mme me nieuwe auto!!

Samen naar politiebureau, 2 verklaringen laten afnemen. Geen schadeformulier, want de balie dame zei dat dat niet hoefde. Nou ja dan maar niet.

Telefoonnummer uitgewisseld en naar huis.

Ik de verzekering bellen: ja, dan heb je een schade formulier nodig of die verklaringen.

Ik de politie bellen, ja die verklaringen kun je niet krijgen.

Ik de verzekering bellen, ja dan moet je een schadeformulier hebben.

Nou kan ik dus weer die man gaan opzoeken met een schadeformulier en hopen dat hij het wil ondertekenen.

Moraal van het verhaal: hij is door rood gereden, of het stoplicht bij hem was aan het flippen. Maar zelfs dan, is het een strafrechtelijk gebeuren en gaan de voorrangsregels gelden.

Volgens zowel de politie als de verzekerings tussenpersoon is de kans zeer groot dat ik uitkering krijg.

Hij verleede geen voorrang, of reed door rood.

Maakt me allemaal niet zoveel uit, want ik wil dat gezeik allemaal niet hebben!!

Dus ik ben weer goed chagreinig en ga nu een schadeformulier voorbereiden. Dan kan de tegenpartij erop zetten "ik reed door groen licht" en dan ondertekend hij hem, kan hij naar de verzekering.

Bidden dat ik geld krijg om hem op te lappen. Bumper strak maken, spuiten, nieuwe onderlip...

Mark

Banned
Je kan me gek verklaren maar het was beter geweest dat je die andere wagen/aanhangwagen tocht geraakt had, was er geen discusie mogelijk geweest.
Ik hoop echt dat je je centen gaat zien, maar ik zou er niet van verschieten dat de tegenpartij het zo lang mogelijk gaat rekken.

Gieliovd

Forumguru
Je kan me gek verklaren maar het was beter geweest dat je die andere wagen/aanhangwagen tocht geraakt had, was er geen discusie mogelijk geweest.
Ik hoop echt dat je je centen gaat zien, maar ik zou er niet van verschieten dat de tegenpartij het zo lang mogelijk gaat rekken.
Ja je hebt op zich gelijk, ik ken die strategie wel ja. Op zich is dat duidelijk, dan heb je je bewijs en je discussie is voorbij.

Maar ik moet er niet aan denken dat mijn nieuwe auto nu alweer in puin zou liggen! Dan betaal ik desnoods zelf wel een X aantal honderd euro op het zootje op te lappen.

De verzekering en politie was er erg duidelijk over: heel grote kans dat je je geld krijgt. Bij de politie zeiden ze aan de hand van beide verklaringen dat het een kwestie is van doorgaand verkeer gaat sowieso voor.

De tusserpersoon zei aan de hand van mijn verhaal (niet verdraaid) dat het een kwestie is buiten de kleur van de verkeerslichten.

Ik denk dan, tja als ik blind zou zijn geweest en het licht was rood, en die van hem was wel groen... wat dan?

Maar het licht was 100 procent zeker groen voor mij, en daarbij ook nog het feit dat er een hele rij auto's achter mij stond die ook door groen waren gereden na mij.

Ik ben vanavond nog bij de man geweest thuis, schadeformulier laten ondertekenen door hem. Dat moest van de verzekering dus wel. Hij was het niet eens met de situatieschets, want hij zei "naar mijn mening had je nog makkelijk tussen de betonnen rijbaanscheiding en mijn auto doorgepast" nou, als dat zo was had ik dat gedaan!

Als de verzekering een laag bedrag biedt uit te keren dan vroeg hij me hem te bellen en dan zou hij het contant aan mij geven, dan verliest hij zijn noclaim niet.

Ik hoop op het beste! Als er nou een van de achteropkomende auto's was gestopt en als getuige had meegeschreven... maar nee die denken ik smeer hem, stelletje ratten!

Ik wacht het allemaal af. Morgen het schadeformulier afmaken (achterkant) en dan op de post.

Red Devil

Actief lid
Heej man... wat lees ik nouw:O
gelukkig is het niet je eigen fout.. ik hoop echt voor je dat je je centen idd krijg om de auto weer goed op te knappen!
sommige mensen hea:S ik heb zoiets dergelijks gelukkig tot nog toe niet meegemaakt..
suc6 er mee

Gieliovd

Forumguru
Dank, houden zo!

Hier zit niemand op te wachten.

Eergisteren vertelde mijn broer toevallig met zijn lease auto, was er eentje achterop gereden, paar uur later stond hij in een rijtje van 2 auto's stil bij een afrit ofzo, komt er eentje in volle vaart aanscheuren, mijn broer ziet het nog en geeft een dot gas, waarna die auto in de achterkant klapt van de auto die achter mijn broer stond. Deze knalt naar voren, maar gelukkig was hij dus al weg.

Het lijkt wel of het zo moet zijn!

joergarms

Senior Member
Shit he, das geen leuke ervaring zo voor het weekend.
Een les voor de volgende keer; raak in ieder geval je tegenpartij, al is het maar zachtjes, dat maakt soms meer duidelijk.
En of hij het nou eens is met de situatieschets of niet, rechtdoor gaat altijd voor.
In mijn ogen is het wel een uitgemaakte zaak, ik hoop dat de verzekeringen een beetje snel zijn met uitkeren.
Succes er mee en hou ons op de hoogte.

Gieliovd

Forumguru
Toch zou ik die les niet snel ten harte uitvoeren. In een situatie waar het je allemaal niet uitmaakt met je auto dan zou ik dit wel kunnen doen. Zoals ik schreef ben ik met deze auto daar niet echt toe bereidt!!

Je rijdt meteen een schade auto die opgelapt is. En dan nog de psychologischeschade dat mijn auto in de kreukels heeft gelegen.

Maar goed, politie heeft 2 verklaringen, er is een schadeformulier met tekening dat ik groen licht had, hij mijn weg versperde en ik de betonnen rand op ben geraakt.

Op advies van de verzekering staat er in het vakje verklaring "voertuig B verleende geen voorrrang en/of is door rood licht gereden".

Ik hoop ook dat áls ze uitkeren, dit snel is. Ik ga zo de achterkant van het formulier even invullen.

EdK

Forumguru
Tja het ongelukje zit in dat kleine hoekje !! En bijna een ieder krijgt ermee te maken vroeg of laat !!
Maar kan je nog 1 tip meegeven! Zet je hele verhaal zoals jij het ervaren hebt goed op papier, en hou uiteraard een copie zelf en doe dit verhaal bij je schadeformulier !!
Waarom ?? wel mijn ervaring is dat je je verhaal zo en zo niet kwijt kunt opo dat formulier en mocht er een vervolg op komen met de verzeklering dan is dat vaak over een paar weken of maanden en dan weet je je verhaal nog wel maar toch niet meer in detail en nu dus nog wel !!
Dit kan altijd in je voordeel werken weet ik uit ervaring !

Gieliovd

Forumguru
Bedankt voor de tip ja, ik had hier ook aan gedacht. Ik ga dit zometeen even uitwerken en dat voeg ik er dan bij!

Fabia

† In Memoriam
Balen voor je, ik hoop dat je snel je geld krijgt. De tegenpartij had, ook al had íe groen, gewoon genoeg ruimte over moeten laten zodat je rechtdoor kon rijden. Sterkte!

Gieliovd

Forumguru
Balen voor je, ik hoop dat je snel je geld krijgt. De tegenpartij had, ook al had íe groen, gewoon genoeg ruimte over moeten laten zodat je rechtdoor kon rijden. Sterkte!
Dank je Fabia, ik hoop inderdaad ook op snelle afhandeling.

Ik heb net de bijlage afgerond met mijn verhaal.

Heel sterk versimpeld en ook in simpelere taal:

Kom ik lekker van het centrum waar ik boodschappen heb gedaan, rij op naar het stoplicht welke op groen staat, als voorste auto van een rij. Opeens komt er een witte Suzuki Vitara uit het jaar kruik het kruispunt op met een behoorlijk vaartje, welke mijn complete rijweg blokkeerd. Ik vol in de remmen, ABS schiet erin, kom tot stilstand na uitwijken op een betonnen rijwegscheiding. Samen naar politiebureau, verklaringen....

Fabia

† In Memoriam
Inderdaad sterk versimpeld maar ik hoop toch niet dat je het zo op het schadeformulier ingevuld hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan