Aansluitschema originele trekhaak

Bij een ongelukje is de 13 polige stekkerdoos uit elkaar getrokken, waar kan ik vinden welke kleur in welke positie terug moet ?

PizzaPieter

Donateur
Dat is supergeneriek en niet merk specifiek.
Als je die woorden in google ingetikt had, krijg je 10000den plaatjes met je hoe het moet.
1773661193706.png

• Haha
Waarderingen: EdK

hemi24

Donateur
Af-fabriek of later gemonteerd?

Bij af-fabriek montage zou ik een schema opvragen via de dealer.
In het geval van een later gemonteerde trekhaak is het zaak het merk van de gebruikte kabelset te achterhalen.

Via rameder.nl kun je een hoop montagehandleidingen vinden.

Misschien heb je iets aan bijgevoegde tabel :

be7f1393-4bf4-4383-b69b-3e7b7b309cfb.jpeg

Laatst bewerkt:
Zoals in de kop gaat het om een originele af fabriekbgemonteerde trekhaak, en inderdaad heel andere kleuren codering als de aftermarket sets.

EdK

Forumguru
Dan word het even meten met de universeelmeter
Aders van de kabel even afmonteren op kroonstrip en dan 1 meetpen op massa van de wagen klemmen en dan richting aanwijzer rechts aanzetten en meten welke draad 12V aan/uit geeft
En zo ga je het rijtje af
Ohja en massa dan even de meter op piepen zetten en als die piept tov de massa wagen de draad dan heb je de massa dus te pakken
En voor zekerheid wat reserve zekeringen inslaan zodat als er één tijdens de werkzaamheden sneuvelt je deze kunt vervangen....

hemi24

Donateur
Meten heeft volgens mij weinig zin; als het goed is moet er eerst een gesloten circuit gedetecteerd worden voordat je daadwerkelijk aansturing krijgt….

Dus aansluitwaarde je beste gok en dan checken met een tester of aanhanger/fietsendrager (en eventueel mis-matches herstellen).

@Alex514 : gaat dus om een zwenkbare trekhaak? Is kabellengte nog een probleem?

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan