aansluiting Brodit-houder op vaste voeding

Helly

Lid
In mijn O2 wordt binnenkort de brodithouder voor mijn ipaq (tomtom erop) (met proclip) geïnstalleerd en gekoppeld aan de Stream. Bij de brodithouder zit een stekker voor 12V (sigarrettenaansteker). Is het (eenvoudig) mogelijk de aansluiting via de (achterkant van de stream) rechtstreeks op de voeding aan te sluiten (zonder draadjes in de middenconsole)? Zo ja, wat voor stekker is daar nog extra voor nodig? Heeft de skoda-dealer die 'on stock' normaal gesproken of is het handig die apart aan te schaffen?

Tallguy

Forumguru
Bij mij heeft de dealer de sig-plug eraf gehaald en de boel gekoppeld aan de geschakelde draden achter de radio. Contact aan, stroom op de Brodit.
Kwestie van meten welke kabels je moet hebben, daarna is het volgens mij een fluitje van een cent.

Helly

Lid
Dank voor de snelle reactie. Zal idd. vragen dit dan op de vaste voeding te laten aansluiten en de sig.aanst.-snoertje er af te halen.

purk

Senior Member
ik zou gewoon een geschakelde voeding vanaf de zekeringskast halen en een 12Volt plug zoals ze in de kofferbak zitten, achter je dachbord laten monteren.
volgens mij mag je de stekker er niet zo afhalen omdat de spanning wel een lager kan zijn van het apparaat dat eraan zit dan 12 volt

Olaf

Lid
Helemaal gelijk Purk. Niet zonder meer de plug verwijderen.

Een standaard telefoon/pda werkt nl. vaak op 5v en als je hier 12v op zet is het :1439:

Meestal monteer ik inderdaar een 12v plug achter het dashboard en druk hier de stekker van de Brodit (of wat dan ook) in.

Overigens zijn er voor veel toestellen specifieke houders te koop voor vaste inbouw. Hier zit een omvormertje tussen die 12v omzet naar 5v.

Bovenaan Onderaan