Aanschaf Superb combi

golfgti2009

Senior Member
Beste Forum leden, uiteraard zal er veel over geschreven zijn over het wel of niet aankopen van een Superb 2 combi 1.8 TSI uit 2010 met 90.000 km. Maar jullie advies over de 1.8 TSI motor, de motor zelf is (aantoonbaar door dealer) vervangen bij 65.000 km wegens de bekende olielust van de motor door een gemodificeerd exemplaar. Wel of niet doen?? Is deze dan gevrijwaard van problemen, volgens internet blijkt dit niet helemaal het geval te zijn.

Wat is het verbruik van deze motor en hoe reageert deze ten opzichte van de 2.0 TFSI motor, deze heb ik mijn MK5 GTI uit 2009 met ABT tuning uit de fabriek. Rijdt fantastisch deze motor, maar helaas auto is te klein en 3 deurs.

Ik ben benieuwd naar de reacties. Overigens uit het verleden al lid geweest op dit forum met mijn Octavia 1 Combi L&K 1.8T en Citigo.
 

CDO

Forumguru
Bij aantoonbaar vervangen zou ik het wel aan durven!

Heerlijk blok, natuurlijk geen 2.0 TSI. Verbruik sterk afhankelijk van de rijstijl maar 1 op 12/13 is te doen. Onzuiniger en zuiniger ook maar op spritmonitor.de kan je dat zo nakijken.
 

Octavia32

Forumguru
Ik zou zeggen doen, zeker als het al een gemodificeerd exemplaar is. Nou vraag ik mij af of dit betrekking heeft op de schraapveren of dat het hier gaat om de kettingspanner en nokkenas versteller(CDAB ipv CDAA).
 

andrehj

Forumguru
Wel bijzonder dat het blok bij 65.000 km al vervangen moest worden vanwege olieverbruik. Dat heb ik nog niet eerder gehoord bij een dergelijk lage kmstand.
 

golfgti2009

Senior Member
Ik denk dat het ook een broodje aap verhaal geweest is achteraf. Ik had gevraagd om een scan van het serviceboekje omdat de auto in Zwolle stond. Toen konden ze het boekje opeens niet meer vinden.
 

Stinger

Actief lid
Als ik me niet vergis heeft Hartog Tuning (Pedro) verteld dat deze revisie van Audi/VW/Seat/Skoda geen garantie geeft op geen olie verbruik tijdens het programma Tros radar.
 

andrehj

Forumguru
@golfgti2009 : Kunnen ze niet gewoon de onderhoudshistorie van de auto bij de betreffende dealer zo uit de computer toveren? Dat serviceboekje stelt niet zo veel voor.
 

golfgti2009

Senior Member
De auto stond bij een handelaar te koop. Zie ook mijn negatieve ervaring met deze handelaar bij dealerreviews. Dat het serviceboekje niks voorstelt ben ik niet met je eens, ik heb tijdens mijn zoektocht veel informatie uit het boekje kunnen halen van diverse autos. Inmiddels geslaagd met een O2 combi.
 
Bovenaan Onderaan