Aanschaf Felicia

Jeroen1965

Nieuw lid
Op Marktplaats zag ik een Felicia Diesel van 1999 voor 3650 euro. Maar precies dezelfde auto wordt op autotrack aangeboden door een andere garage. Vind ik vaag. Of kent iemand het echte verhaal??
Ik ben dus op zoek naar een Felicia Diesel van 1998 (met nieuw front) of nieuwer, omdat ik veel rijd voor mijn werk, en dat is met mijn Felicia 1.3GLXi van 1998 een prettige rit maar niet echt economisch.... zoek dus een dieselbroertje.
 

Seeduivel

Nieuw lid
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Felicia Combi GLX van 1998. Hiervoor had ik een Ford Mondeo uit 1993 met alles erop en eraan. Dus je begrijpt dat het een behoorlijke stap terug, geen airco gen stuurbekrachtiging geen elektrische ramen enzo, was toen ik de Felicia kocht van een familielid. Ik heb altijd met een scheef oog naar Skoda's gekeken, maar ik moet nu eerlijk zeggen dat de Felicia me reuze meevalt. Hij bevalt me prima en de 1.6 motor die ik erin heb liggen is goed pittig en komt goed van zijn plek. Qua brandstof gebruik is hij zuiniger dan mijn Mondeo al is de tankinhoud wat mager 42 liter. Over onderhoud kan ik nog niets zeggen want daarvoor heb ik hem te kort. Wat ik je wel aan kan raden is te kijken naar een exemplaar met stuurbekrachtiging, want sturen gaat zwaar. Voor de rest kan ik alleen maar zeggen prima en degelijke auto voor weinig geld.

Greetz
 
Bovenaan Onderaan