Aanschaf eerste tweedehands Skoda wie helpt mij

  • Onderwerp starter Michel1976
  • Startdatum

Cordoba

Forumguru
Ik ben absoluut niet meer voor 'nieuwe' auto's: je moet maar afwachten wat ze je in je maag splitsen (ik heb hele slechte ervaringen met nieuwe auto's, waarbij de 'topper' slechts honderd keer binnen de garantie terug geweest is naar de dealer voor mankementen). Zoals turboturbo als schrijft: een jonge 2e hands is veel goedkoper in aanschaf en verzekering, brandstofverbruik is niet zo heel veel hoger, en de onderhoudskosten kunnen ook meevallen. Daarnaast heb je bij het kopen van een 2e hands auto, het voordeel dat je kunt proefrijden in het exemplaar dat je koopt. Als je een auto goed onderzoekt voor je 'm koopt, loop je eigenlijk veel minder risico met een 2e hands.
 

turboturbo

Forumguru
... loop je eigenlijk veel minder risico met een 2e hands.
Grappig ja, als je het z bekijkt, wordt het alleen maar gunstiger of prettiger om 2e hands te rijden :tongue:

Ik denk alleen wel eens: ik wou dat ik zelf controle had over het inrijden van de gloednieuwe motor (zonder hier opnieuw de discussie te voeren of dat nou wel nodig is of niet) dat is echt het enige. Maar een zgn. 'maandagochtend' model rechtstreeks van de fabrieksband heb je geen last van op de 2e hands markt. 'Tuurlijk kan je die ook wel als 2e hands treffen, maar dan zijn de problemen meestal al wel grotendeels opgelost onder druk van de eerste eigenaar.

Het grootste risico op de 2e hands markt zijn mijns inziens 'eerlijke' autoverkopers :tongue: Daarom blijf ik particulier kopen :)
 
Bovenaan Onderaan