Aanpassingen met Carista

skodamichael

Senior Member
Ik heb van iemand een carista geleend en daarmee een paar aanpassingen gedaan. Ook heb ik kunnen uitlezen hoevaak lounge controle gebruikt is daar was ik wel benieuwd naar. Dat was 1x en dat ben ik zelf geweest dus dat is positief.
Nu kwam ik ook een stukje van het gaspedaal tegen:
  • Throttle response behavior​

1Gradual, controlled by time
    2Direct, controlled by threshold

Bij mij staat de op de 1e stand wat zou het verschil zijn met de 2e stand?
En hebben jullie nog meer tips kwa aanpassingen die ik kan doen net de carista?

MacRembrandt

Forumguru
De 2e stand zorgt voor een meer lineaire versnelling.
Bij mijn Octavia 1.6TDi vond ik het effect heel goed merkbaar. Ik had ineens een heel andere auto. Veel betere response op het gaspedaal.

Bij de 1.5TSi in de Tiguan is het verschil kleiner, maar dat is ook gewoon een logge bak. ;)

skodamichael

Senior Member
Ik zal het deze week eens aanpassen want de response vind ik nu echt waardeloos. Helemaal voor een 2.0tsi 4x4272pk.

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Ik vindt het op de 1.0 TSI in elk geval een aanrader, geeft een beetje het gevoel zoals bij een oude pompverstuiver diesel…

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik heb hier wel eens eerder over gedacht, maar kan t niet meer terugvinden. Ik zou t ook wel eens willen uitproberen, kvind de reactie bij mijn O2 ook vrij matjes en daarna pakt ie in een keer op.
Werkt deze aanpassing ook voor pre-MQB wagens zoals de mijne? @Antera jij weet dit vast.

ertromp

Forumguru
Helaas kun je gasrespons niet aanpassen op je O2 (PQ35 platform)
Stuurresponse is het enige wat lukt (met VCP)
Dat wordt chippen als je de gasresponse wilt aanpassen.

• Leuk
Waarderingen: Tees

skodamichael

Senior Member
Ik heb ondekt dat de carista een verkeerde foutcode geeft. Wellicht is dit
al bekend maar ik plaats dit bericht zodat andere mensen het ook kunnen vinden.
Na alle aanpassingen die ik gedaan heb met de carista heb ik ook alles nog even uitgelezen.
Ik kreeg 1 foutmelding met de code 00531 iets met de luchtmassameter.
Ik heb dit even laten nakijken voor de zekerheid en wat blijkt het is de foutcode 0531 dat is een storing op de voetenruimte verlichting dit is te verklaren omdat ik hier led in gezet heb.
Dus de carista zet er zelf een 0 bij en daardoor een verkeerde diagnose (het schijnt een bekend probleem te zijn)

Screenshot_20250630_215910_Carista.jpg

Antera

Donateur
Ik heb hier wel eens eerder over gedacht, maar kan t niet meer terugvinden. Ik zou t ook wel eens willen uitproberen, kvind de reactie bij mijn O2 ook vrij matjes en daarna pakt ie in een keer op.
Werkt deze aanpassing ook voor pre-MQB wagens zoals de mijne? @Antera jij weet dit vast.
Is alleen voor O3

Bovenaan Onderaan