Aankoopadvies Skoda Octavia 1.6 16v FSI

Jhvanweerd

Nieuw lid
Deze vraag zal al vaak gesteld zijn maar ik heb niet heel veel ervaring met het kopen van auto's.

Dus ik zou toch graag advies willen hebben over de volgende auto.


We rijden niet veel misschien 10.000 per jaar (waarvan 20% op de snelweg) maar we hebben wel een grote auto nodig. Dus een diesel is niet handig en het moet automaat zijn.

En we zijn uitgekomen op een Skoda Octavia. Alleen heb ik toch twijfels of de DSG automaat wel betrouwbaar is. Zeker met een tweedehands auto die toch al 178.000 heeft gereden. Helaas is een iets nieuwer model niet binnen ons budget. Omdat we niet zo veel geld uit willen geven aan iets wat we niet veel gebruiken.

Ik heb dus de volgende auto gevonden een 1.6 16v FSI model uit 2006 met 178.000 op de teller.

Denken jullie dat dit een goede keus is voor ons rijgedrag.

Ook had ik nog een 2.0 versie gevonden voor 250€ meer maar met 200.000 op de teller.


De link is in het Pools we wonen namelijk in Polen maar toch even foor de foto's.
http://otomoto.pl/oferta/skoda-octavia-klima-ekonomiczny-automat-ID6yxSeZ.html#0590b8840c
(prijs in euro 3600€)

ja de kleur haha en het olijf groene/bruine dashboard maar misschien is ie daarom wat goedkoper.
 

turboturbo

Forumguru
De prijs lijkt voor NL begrippen idd wel wat aan de lage kant.

Wat de automaat betreft; volgens mij is de DSG nog niet geleverd in 2006 dus het zal een conventionele automaat zijn lijkt me.
Advies is dacht ik meestal om die te laten spoelen na zoveel jaar en km's en olie te verversen.

Over de FSI motoren en met name de 1.6 16V is vast wel informatie over te vinden. Ik kan me herinneren dat de techniek iets storingsgevoeliger tov van een gewone 'MPI' motor. Ik dacht dat de injectoren onder zeer hoge druk werken en dat de inspuiting indirect is (of juist direct - ik heb er zelf te weinig verstand van)