Aankoopadvies Octavia Combi 1.8T RS 2004

addertje

Nieuw lid
Hallo allemaal,


Ben aan het kijken geweest voor een knalrode Octavia Combi 1.8T RS uit 2004 met 100.000 km Vorige eigenaar gebeld en hij gaf aan dat het een hele fijne probleemloze
auto is. ( muv wat terugval bij lage toeren maar dat zou worden verholpen als ik de wagen opnieuw zou laten tunen, auto is dus getuned door Pon in 2004 )
Kunnen jullie mij misschien wat extra tips gevens waar ik op moet letten voor de aanschaf?
Distributieriem zou pas bij 180k te hoeven worden vervangen ? ( na 90k iedere 30k checken ).
Remschijven + blokken zouden nog niet te zijn vervangen en hoeven ook nog niet vervangen te worden.


Hoor het graag van jullie
 

Maarten

Forumguru
Hallo addertje. Welkom hier op het forum. Misschien is het leuk om je ook even voor te stellen in het daarvoor bedoelde meet&greet gedeelte.
Veel plezier hier op het forum!
 

addertje

Nieuw lid
Hoi Maarten,

Als ik de Octavia ga kopen dan zal ik me zeker gaan voorstellen op het forum. Momenteel ben ik 'actief' of het Seat forum .. wel in de familie heh ;) .
 

Maarten

Forumguru
Voor de aanschaf van de Octavia zou je natuurlijk een onafhankelijke keuring van de ANWB kunnen overwegen. Misschien dat zij e.e.a. ook eens goed kunnen bekijken.
 

maarten2xrs

Senior Member
is het de rode combi die in dieren te koop staat, ben beniewd.
Want dan zou ik de eigenaar daaaaaaaaarvoor geweest zijn. groetjes maarten.
 

addertje

Nieuw lid
ja Maarten het is die rode uit Dieren. heb vorige eigenaar gebeld en hij wees me op een paar punten.
plek op sponning achterklep... lak helemaal weg ivm lekkage ??
krassen achterbumper, is wel geprobeerd weg te poetsen
volgens mij is dakspoiler opnieuw gespoten .. zat nml wat verse lak op zwarte lijst
achterscherm is ook recent bijgewerkt.. zat een verse druiper in de lak
deuk in plastic kap waar je de kofferbak in gaat
lichte binnenbekleding is heel goor

toch maar besloten om deze niet te gaan kopen, ook is de distrie nog niet vervangen en de remmen ook niet enz enz

die
 

addertje

Nieuw lid
ja die is het. Bij mijn eerste bezoek aan de zaak werd mij ook nog doodleuk verteld dat de wagen slechts 1 eigenaar heeft gehad ??
Maar volgens bij kloppen die 6 eigenaren ook niet echt... wagen is van Pon geweest en toen heeft een lid van dit forum de wagen daar gekocht en later
weer ingeruild en toen heeft de wagen ergens als showwagen gestaan ... dan zit je al op 4 eigenaren.
 

deusjevo

Forumguru
Ik vind 't afgezien van de kleur wel een leuke auto trouwens.
Wel raar dat er niet vermeld staat dat auto door PON getuned is.
Hmm, historie is toch iets meer:
Historie
  • Aantal Eigenaren tot nu toe: 6
  • Datum eerste toelating NL: 08 juli 2004
  • APK verloopdatum: 17 dec 2011
  • Import auto: Nee
Huidige Eigenaar
  • Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
  • Eigenaar van: 03 november 2011
  • Dagen Eigenaar: 102
  • Eigenaar tot: heden
Eigenaar 5
  • Type Eigenaar: Particulier
  • Eigenaar van: 27 september 2007
  • Dagen Eigenaar: 1498
  • Eigenaar tot: 03 november 2011
Eigenaar 4
  • Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
  • Eigenaar van: 14 april 2007
  • Dagen Eigenaar: 166
  • Eigenaar tot: 27 september 2007
Eigenaar 3
  • Type Eigenaar: Particulier
  • Eigenaar van: 13 januari 2006
  • Dagen Eigenaar: 456
  • Eigenaar tot: 14 april 2007
Eigenaar 2
  • Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
  • Eigenaar van: 31 mei 2005
  • Dagen Eigenaar: 227
  • Eigenaar tot: 13 januari 2006
Eigenaar 1
  • Type Eigenaar: Importeur
  • Eigenaar van: 08 juli 2004
  • Dagen Eigenaar: 327
  • Eigenaar tot: 31 mei 2005
 

addertje

Nieuw lid
eigenaar1 = dan Pon
eigenaar 2 = waar de wagen als showcar heeft gestaan
eigenaar 3 = dan denk ik maarten2xrs die lid is van Forum hier
eigenaar 4 = bedrijf waar maarten2xrs de wagen heeft ingeruild
eigenaar 5 = de man die ik heb gesproken en die de wagen 4-5 jaar heeft bereden
eigenaar 6 = bedrijf waar de wagen nu te koop staat

Wagen was wel origineel Pon ( ABT ) getuned. volgen vorige eigenaar pakte de turbo alleen niet helemaal meer goed op. volgens verkoper was dit niet het geval
 

deusjevo

Forumguru
Als de vorige eigenaar die er 1498 dagen in gereden heeft zegt dat de turbo "niet helemaal meer goed oppakte" zou ik daar wel veel waarde aan hechten.
 

remon

Nieuw lid
Er staat ook een hele nette rs bij verhaarauto.nl, daar ben ik ook gaan kijken hele mooie nette auto kwa uiterlijk alleen weer meer km. Ik heb er niet mee gereden dus de rest weet ik niet.
 

RS Nick

Nieuw lid
Hallo, ik ben Nick en heb me sinds vandaag op jullie forum aangemeld. Ik heb de auto gekocht waar jullie het hier over hebben, heb ook alles uitgezocht hoe het zit met de eigenaren en met het verkoop en koopgedrag :tongue:. Ik ben zelf nu zoon 5á6 jaar monteur en heb nu in 2 dagen zoon 1500 km gereden. Ik heb niets gemerkt van het inhouden ook hoor ik geen rare geluiden. De turbo waar jullie het over hebben kan zo nog een ton of 3 mee:). Het was wel handig om jullie forum erbij te hebben wand daar kon ik mooi wat info uit halen.. Groeten Nick RS
 

addertje

Nieuw lid
Hoi Nick,

succes met de RS. had zelf vorige week nog kontakt gehad en ze gaven al aan dat de auto verkocht was.
Heb je ook gezien dat bij de achterruit een plek zat waar de lak helemaal weg was ? ze hebben dat gedeelte opnieuw gespoten gaven ze aan, zou het nog even controleren. sponning achterklep links halverwege.
Mag ik vragen welk bedrag je hebt gegeven voor de RS, mag ook PB.


grtz
 

RS Nick

Nieuw lid
Hoi Nick,

succes met de RS. had zelf vorige week nog kontakt gehad en ze gaven al aan dat de auto verkocht was.
Heb je ook gezien dat bij de achterruit een plek zat waar de lak helemaal weg was ? ze hebben dat gedeelte opnieuw gespoten gaven ze aan, zou het nog even controleren. sponning achterklep links halverwege.
Mag ik vragen welk bedrag je hebt gegeven voor de RS, mag ook PB.


grtz

Dank u wel en ik heb het gezien jah verder was er geen schade gelukkig. mag ik eerst even weten wat u ervoor moest betalen?? Groetjes
 
Bovenaan Onderaan