Aankoopadvies OC2 2010 DSG

SlangLimbo

Nieuw lid
Net nieuw op dit forum en direct mijn vraag voor advies.
Mijn situatie:
Vanwege gezinsuitbreiding op zoek naar een stationwagen.
Momenteel in bezit van Opel Astr GTC uit 2005, deze is nu te klein en onhandig geworden.
Nu ben ik gecharmerd van de OC2.
Ik ben deze occasion tegengekomen op internet:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...i-automaat-elegance-bns-schuifdak-navi-x.html

Wellicht hebben jullie tips of aandachtpunten die mij kunnen helpen bij de aanschaf van dit type auto.
Voorkeur gaat uit naar Benzine motor, 1.2 of 1.4 met DSG. Max prijs is rond 11.000.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik zou in ieder geval checken of de distributieketting al is vervangen. En verder, zeker bij deze km stand, of de dsg software is aangepast. Zo niet, dan is het denk ik van belang na te gaan of er veel mee file gereden is. In dat geval zou de 2e koppelingsplaat wel eens behoorlijk versleten kunnen zijn.
 

SlangLimbo

Nieuw lid
Dankjewel voor de reactie.
Weet je wellicht ook of dit zelf te controleren is, of dat dit beter mbv een keuring nagekeken kan worden?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Distributieketting zou in onderhoudsboekje moeten staan, aangezien de auto dealer-onderhouden is. DSG kun je checken aan de hand van proefrit. Hoogstwaarschijnlijk zit de standaard software er nog op. Wanneer hij praktisch meteen van 1 naar 2 schakelt, kun je daarvan uitgaan. Sowieso is het in dat geval aan te bevelen de software alsnog te laten aanpassen (bv bij TVS/DSG dokter). Hij schakelt dan iets later op wat net iets lekkerder rijdt (anders zit je al bij 60 in de 7) en je hebt ook weer een echte 1e versnelling.
 

Havana

Forumguru
Ik zeg niet dat het niet kan maar erg praktisch is het zeker niet. Persoonlijk vind ik de hatchback niet om aan te gluren maar dat is smaak.
 

Beun12

Forumguru
Ligt natuurlijk wel aan het type hond :D

hond.jpg
 

reeseend

Forumguru
Iemand met een gezin een RS hatchback aanraden.... :?
Ik zou niet weten waarom niet:banghead: Zolang ik geen stinkende 4 voeter hoef mee te nemen, is dit de perfecte gezinsauto. Geen 12 in een dozijn stationwagen, maar een mooie auto met veel ruimte en lots of power:jaja:
Je kunt beter de 2.0 TFSI motor nemen dan die olie slurpende 1.8 TSI. Lees maar eens rond op het Wijde WEB .
@ TS : Succes met je keuze en zoeken naar een mooie auto:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan