Aankoop Skoda Octavia

Hallo.

Een week of 2 geleden heb ik een Skoda Octavia 1.4tsi greentech dsg-7 uit 2011 gekocht.
Deze auto is nog niet aan mij uitgeleverd, maar dat gaat aankomende zaterdag gebeuren.
Nu had ik wel als eens wat gelezen over de tsi ,en de dsg, en ben was er ook al snel achter dat deze wat aandacht vereist.
Ik heb de auto gekocht bij een dealer, en deze geeft de auto zijn 120k beurt voor de aflevering.
De auto is bij hun gekocht en in onderhoud geweest, en heeft hiervoor dus 1 eigenaar gehad.
Verder ziet de auto er echt piekfijn uit, en kun je zien dat hier goed mee om gegaan is.
Ook kreeg ik even snel een overzicht over het onderhoud te zien, maar kon naast de beurten verder niks aan reparaties zien of iets. moet eerlijk zeggen dat ik verder ook niet in het boekje gekeken heb.
Nu is mijn vraag. Wat zou ik nog kunnen vragen van de dealer omtrend bijv de dsg7.
Van de ketting weet ik dat dit ook een kritiek punt kan zijn, en dat gaf hij ook aan, dat als de motor meer herrie gaat maken dan hoort, je actie moet ondernemen. Nu zou ik ook wel eens willen weten of deze auto nog op zn eerste set koppelingsplaten rondrijdt, en of ze voor het afleveren de auto aan de computer leggen, om te kijken wat de staat van de koppeling is. Is het raar om dit nog eens met hun te bespreken ?. ik heb natuurlijk wel 6 maanden bovag garantie, maar ik zou er wel graag zeker van willen zijn dat ik voorlopig toch wel probleemloos rijd.

Hier een link naar mn Meet&Greet bericht, met foto's:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/hallo-daar.37630/

Gr R-J.
 

ertromp

Forumguru
Naast ketting is de nokkenasversteller een veel voorkomend probleem op het CAXA blok
Je zou kunnen vragen of de olie in de mechatronic vervangen is want dat is een update geweest (niet noodzakelijk overigens). De synthetische olie is vervangen door minerale olie wat niet altijd een verbetering is voor de werking van de mechatronic.
En zeker kun je vragen naar de toestand van de koppelingen dus de adaptiewaarden op verstelling. Wie betaald bepaald toch .........
 

Duijzer

Donateur
Boekje zal niet veel in staan, de meeste dealers hebben het onderhoud digitaal.
Je kunt daar wel een uitdraai van vragen.

Wat betreft de DSG is het zeker te overwegen om daar eens naar te laten kijken. Door de dealer of, vanwege het belang dat de dealer erbij heeft, door een derde partij. Ik zou in dat geval ook een DSG aanpassing overwegen, dat verlengt de levensduur en hij gaat er veel beter door schakelen. Hier op het forum staan diverse bedrijven genoemd. Ik heb mijn DSG bij TVS/DSG dokter laten doen, geen moment spiht van gehad.
 
Bovenaan Onderaan