Aankoop overweging Fabia VRS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nasty

Nieuw lid
Met zicht op volgende aankoop hier ff aangemeld. (op aanvraag post verplaatst :blush: ) Sorry als m hier nog niet goed staat, k kan mn weg hier moeilijk vinden.:blush:

Ben serieus aant denken aan een Skoda Fabia VRS, maar heb nog wat vragen. Waarop moet je al zeker letten als je naar eentje gaat kijken? En is hij echt zo goed als dat ik overal op internet lees? K vind t echt een prachtwagen, en praktisch ook, daarmee dat ik m graag zou hebben.

Ook lees ik overal van de geweldige prestaties hiervan. Is mss een lekenvraag (ben nieuw in de dieselwereld) maar is dit blok niet dezelfde als van een nieuwe Seat Leon 1.9TDI 130pk, 310nm koppel? Want heb tegen zulke wagens de 400m sprint gewonnen met mijn 1.5 civic, en zou graag een trapje hoger gaan qua comfort en performance.

k sta open voor meningen
 

nemo

Senior Member
Wellicht een onzinnige post maar ik heb ook in een Civic gereden (maar dat durf ik niet hardop te zeggen).

Fabia VRS is natuurlijk een topwagen!!
 

Fabia

† In Memoriam
Een originele of zo'n vreselijke gepimpte die je tegenwoordig ziet rondrijden.
 

cvegreen

Forumguru
Hoe het zit met een VRS en zijn prestaties kan ik helaas niets op zeggen . Maar ze staan heel mooi vind ik . Ik hoop dat hij nog in zijn originele staat is , vind het zonde om dat zo te pimpen , net als Fabia zegt.
 

Hetzer

Forumguru
Sorry ik ken me niet voorstellen dat je met een 1.5 Civic een Fabia RS eruit trekt!!!
Ik weet niet of er in die Leon waar jij het over hebt ook een 6-bak lag, die zit wel standaard in de Fabia RS, en vergeet niet dat de Fabia ook wel een stuk lichter is dan de Leon..
ik heb zelf eens in een Demo Fabia RS mogen rijden, en die was echt snel, veel sneller dan de 1.9 TDI 130 pk (5-bak) Octavia-1 van een vriend van mij..

Ik kan maar 1 ding zeggen die Fabia-RS is een top wagen!!!!!!!!
 

Bijlagen

  • fb46bf03e9d790fdf93d303f06b7319d.jpg
    fb46bf03e9d790fdf93d303f06b7319d.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 26

Michel

Forumguru
In Nederland is de Fabia RS nooit populair geworden, waarschijnlijk vanwege de prijsstelling van destijds. Vergeet niet dat diesels in Nederland onevenredig worden belast met allerlei heffingen e.d. Hierdoor is dit type niet erg aanwezig op de Nederlandse wegen.

In de paar jaar dat hij op de markt is geweest, heb ik er zelf maar één of twee in het echt gezien. Ik denk dat het lastig wordt om ervaringen van anderen te weten te komen.
 

___JC___

Forumguru
Ik heb een keer op Topgear gezien dat ie ongeveer net zo snel is als een Mini Cooper. Een Civic 1.5 zal ongeveer hetzelfde vermogen hebben, maar is qua karakter tegenovergesteld. De Civic als hoogtoerige motor met laag koppel en de Fabia RS als laagtoerige motor met bakken koppel.

Ga eens ergens een proefrit maken zou ik zeggen. En als ie te langzaam is kan dr altijd nog een chip in.
 

Glenn

Actief lid
van waar ben je als het niet te ver is kom maar eens een ritje doen dan

Ik ben echt wel tevreden van de mijne

en onze dealer heeft er toevallig 1 te koop staan


De motor zal wal de zelfde zijn als die in de leon
Van die sprint zal wel aan de bestuurder liggen.
Maar skoda gebruikt een andere turbo en na de “facelift” een andere versnellingsbak
Hebben nooit maar 130pk zouden een beetje over 140 zitten op de testbank

Maar als het niet genoeg is voor minder als 400€ heb je een goede chip +160pk
Dit heb ik zelf niet laten doen vind het genoeg zo op het moment .

In ding vind ik echt slecht en dat is de ophanging
Gaat te hard hellen in de bochten en is oncomfortabel op andere momenten.
Die heb ik al wel aangepast en is nu veel beter

Bij lange riten bv veel autostrade daalt het verbruik naar +-3.9/100km
Heb ik al gedaan
 

Nasty

Nieuw lid
Die ik wil gaan halen is nog helemaal origineel en voor een mooie prijs. De tijd van tunen heb ik nu achter de rug, en wil nu graag voor iets gaan met meer deuren, kwestie van handigheid.
Hij wordt helemaal niet meer gestyled met troep enz, blijft helemaal origineel. Heb hier al gelezen over chippen, dus dat wss nog wel, richting 160pk.
Ook heb k al gelezen ( en reviews op autoweek) dat de ophanging niet echt fantastisch is, mss dat er dan nog een strutbar opkomt, boven voor. En dat is dan echt alles.

De Civic was niet meer origineel hoor. Had er echt veel geld ingestoken, en ben zo van 114pk, naar 132pk gegaan, met een koppel van 167 (zoveel als Integra Type R) 1e en 2e was gelijk, vanaf derde liep ik weg :grin:

K ben momenteel echt enthousiast over de wagen, dus dat komt wel goed, die testrit wordt moeilijk denk ik, aangezien ik van Belgisch Limburg ben. 30km van Eindhoven af ;)
 

Glenn

Actief lid
ik ben van berlaar prov. antwerpen

de mijne komt uit duitsland met esp en xenon :)

kijk ook eens op briskoda de helft heeft daar een rs
 

Nasty

Nieuw lid
ik ben van berlaar prov. antwerpen

de mijne komt uit duitsland met esp en xenon :)

kijk ook eens op briskoda de helft heeft daar een rs

Als mijn Civic terug gerepareerd is (voor verkoop) wil ik wel ns tot daar komen voor een ritje als passagier als da voor jou gaat :grin:
k laat nog wel iets weten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan