Aankoop advies octavia rs

hoen

Nieuw lid
Goedemiddag ,

Mijn naam is Bjorn

Ik ben op dit moment in het bezit van een seat leon 1p 2.0 tdi en ik ben op dit moment aan zoeken vooor een vervanger ik twijfel tussen een seat exeo 2.0 tdi 170 pk of een skoda octavia rs 2.0 tdi , mijn voorkeur gaat uit vanaf bj 2010 aangezien 2017 niet echt finacieel haalbaar is dan werd wel een RS ;)

Wat zijn de ervaringen en aandachtspunten bij een Skoda octavia RS ?

Oh ja ik ben wel in het bezit van een fabia combi 1.4 16 v bj 2010 daar rijdt mijn vrouw in met veel plezier

Groeten Bjorn
 

CDK

Forumguru
Welkom hier en succes met het maken van je keuze.
Mij zijn geen wezenlijke problemen bekend, heb zelf ook met een 2.0 TDI CR 170pk rondgereden uit 2009, maar nooit problemen mee gehad.
 

hoen

Nieuw lid
De blokken zijn uiteraard het zelfde ging meer mij om de overige problemen en gebruikers ervaringen
denk dat de skoda eventueel ruimer zal zijn en praktischer met de kids.
 

CDK

Forumguru
De Skoda is inderdaad stukken ruimer, alleen daarom al zou ik met een gezin zeker voor een Skoda gaan.
Zojuist komt een vriend van me vol trots z'n Superb 3 laten zien, hij had een BMW 5 serie, maar dat vond hij geen optie meer met 3 kids van 1/3/6 jaar. Zelf ben ik ook sinds 2009 Skoda rijder, de 3e staat in bestelling, prijs / kwaliteit is goed en de ruimte is fenomenaal. Elk type is de ruimste in z'n klasse en vaak nog ruimer als een hogere klasse.
 
Bovenaan Onderaan