Aanhaalmoment stuurwiel bout

Tommie-boy

Actief lid
Ik heb gisteravond mijn stuurwiel vervangen van een 4-spaaks naar een 3-spaaks stuurwiel (1e keer blijft toch een klamme handjes actie vwb de airbag en alles :angel:). Gebaseerd op wat zoekwerk is het me niet helemaal duidelijk wat het aanhaalmoment moet zijn om de bout in het stuur vast te zetten. Ik heb hem nu op 45 nm vast gezet en dat voelt al flink strak - ik lees her en der dat het 50 tot 55 nm moet zijn maar vraag me wel af wat het juiste aanhaalmoment nu is?

Overigens zat de bout origineel zeker niet zo vast. Ik moet hem vanavond nog een keertje loshalen, stuur staat nu wat teveel naar links, ondanks dat ik de aanduiding op stuur en stuuras gelijk heb staan.
 

hemi24

Forumguru
... stuur staat nu wat teveel naar links, ondanks dat ik de aanduiding op stuur en stuuras gelijk heb staan.

Even een merkten gezet vóór het loshalen?
Dan zou je vanuit de vertanding kunnen nagaan waar je het vervangende stuurwiel zou moeten zetten.
 

Tommie-boy

Actief lid
Merktekens stonden er wel, maar heb het toch voor elkaar gekregen om hem 1 tandje verkeerd te plaatsen.

Hij zit er nu goed op en het stuur staat recht (lang leve de zoomfunctie van de camera op m'n telefoon) :)
 
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
60 Nm officieel volgens mij, gewoon goed vast is prima !
bovendien zal je momentsleutel ook een afwijking hebben, tenzij je hem jaarlijks laat eiken
 

Rallye

Forumguru
Dat van die klamme handjes kan ik mij voorstellen! Hoop dat het stuur je bevalt. Heb je nog foto’s voor/na?

@hemi24 Spelfouten zijn inderdaad vervelend. Dt-fouten vallen daar ook onder.... ;)
 

Tommie-boy

Actief lid
Een echte foto van vóór heb ik niet, kan wel zeggen dat het de welbekende greenline look was :pardon: (voorbeeld van een andere auto bijgevoegd en het 'oude' stuur wat er af is gekomen).
 

Bijlagen

  • 20005.jpg
    20005.jpg
    222,3 KB · Weergaven: 33
  • 20190508_132830_2.jpg
    20190508_132830_2.jpg
    847,7 KB · Weergaven: 38
  • 20190507_180410_2.jpg
    20190507_180410_2.jpg
    1 MB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan