Aangenaam allemaal! Ik heb vragen over Skoda!

Epic

Lid
Beste Skoda liefhebbers,
Ik ben Richard. Woonachtig in het Gooi met een lang gezin (vrouw, en 2 (lange) kinderen) en een grote hond. Ik heb me aangemeld omdat ik zoek naar een nieuwe auto. Na wat onderzoek en afvinken ben ik uitgekomen op 3, redelijk uiteenlopende opties, namelijk een Superb, Enyaq of een Toyota RAV4.
Superb IV (+/- 2019 - 2022) heeft mijn voorkeur en ik zoek vooral naar ervaringen van Superb rijders en naar betrouwbare fijne dealers voor aanschaf en onderhoud in 't Gooi (Google reviews PON Naarden zijn iig al niet best). Waar moet ik op letten bij aanschaf, hoe is de DSG qua onderhoud en kosten en wat zijn verdere aandachtspunten.
Ik weet niet precies of ik die vragen hier al beantwoord krijg of dat ik de antwoorden elders kan vinden op dit forum, dus hopelijk kan iemand mij een beetje op weg helpen. Alvast hartelijk bedankt allemaal!

Bakkertje

Forumguru
Welkom hier en met lange mensen kun je bijna niet om de superb heen.
Over de iV is al heel veel geschreven, even zoeken met de doek functie

Herperduin

Forumguru
Geen idee wat “lang” is. Ik ben zelf 193cm en een van mijn zoons 196cm. Ruimte in de Octavia Combi 3 is al voldoende voor ons met verder nog een zoon van rond 190cm. Zitten gewoon achterin met voldoende been- en hoofdruimte. Een OC3 is voor ons dus genoeg en achterbak ook echt erg ruim. Een superb is nóg ruimer. Je andere opties kennen wel een heel andere zit omdat je daar meer rechtop zit. Een 1.0 tsi is voor ons prima maar als auto vol zit scheelt het wel erg in verbruik en trekkracht in bergachtig en heuvelachtig gebied zou meer mogen maar dat is alleen tijdens vakanties in buitenland het geval.

Bovenaan Onderaan